شورولت کلرادو ZR2 دِزِرت باس؛ پکیج آفرود 9990 دلاری با مدت عرضه محدود!
ظاهراً پکیج دِزِرت باس شورولت کلرادو ZR2 فقط به مدت یک سال در دسترس مشتریان خواهد بود. این پکیج ۹۹۹۰ دلاری شامل تجهیزات آفرود متنوعی است اما به نظر میرسد خاتمه عرضه آن راه را برای معرفی مدل جدید بایسون AEV هموار خواهد کرد. زمانی که شورولت...
ظاهراً پکیج دِزِرت باس شورولت کلرادو ZR2 فقط به مدت یک سال در دسترس مشتریان خواهد بود. این پکیج ۹۹۹۰ دلاری شامل تجهیزات آفرود متنوعی است اما به نظر میرسد خاتمه عرضه آن راه را برای معرفی مدل جدید بایسون AEV هموار خواهد کرد.
زمانی که شورولت اقدام به معرفی کلرادو ۲۰۲۳ جدید کرد، با افزودن پکیج دزرت باس، تریم ZR2 که در حالت استاندارد نیز تواناییهای زیادی دارد به مدلی قویتر و تواناتر در خارج از جاده تبدیل شد. ZR2 در حالت استاندارد از نسخه قدرتمند پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری با ۳۱۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند و ۵ حالت سواری آن شامل مواردی همچون باجا نیز بوده است. به این موارد باید دامپرهای کاراتر و لاستیکهای ۳۳ اینچی را نیز اضافه کرد.
اما پکیج دزرت باس که در مجموع ۹۹۹۰ دلار قیمت دارد مواردی همچون رینگهای ۱۷ اینچی، سپر جلو با قابلیت نصب وینچ، نوار نورانی ۴۰ اینچی، کیت سیمکشی برای نصب چراغهای بیشتر، دوربین رو به زمین، میله اسپرت فضای بار، نشانها و نوشتههای مشکی و رنگی را به خودرو اضافه میکند. البته با توجه به تعداد قطعات نصب شده روی خودرو و همچنین تفاوت کمی که این پکیج در عملکرد خودرو ایجاد میکند شاهد ارزش بالای پکیج دزرت باس نیستیم هرچند خریداران این روزهای وانتها اهمیت چندانی به موارد یاد شده نمیدهند.
برخی رسانهها معتقدند پایان عرضه زودهنگام این پکیج به معرفی قریبالوقوع شورولت کلرادو ZR2 بایسون AEV مرتبط است. قبلاً تصاویر جاسوسی این خودرو به همراه جی ام سی کانیون AT4X با اسنورکل مدل AEV منتشر شده بود و به نظر میرسید هر دو خودرو از لاستیکهای بزرگتر گوودیر رانگلر ترین MT با ابعاد احتمالی ۳۵ اینچی استفاده میکنند. این لاستیکها با دو نوع رینگهای متفاوت همراه شده بودند. دو وانت موردبحث علاوه بر لاستیکهای بزرگتر از لاستیک زاپاس بزرگ در فضای بار استفاده میکردند که این امر تأثیر زیادی روی بهبود زاویه فرار خودروها خواهد داشت. اگرچه نصب این لاستیک زاپاس در موقعیت جدید باعث افزایش فضای بار میشود اما روی میدان دید عقب تأثیر منفی دارد.
جدای از این، فرمول AEV میتواند شامل تغییرات دیگر همچون جلوپنجره جدید، سپرهای فولادی، قوس چرخ های متفاوت، سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و حتی تغییراتی در اکسل باشد. شایان ذکر است پکیج بایسون در ZR2 مدل ۲۰۲۲ قیمت ۵۷۵۰ دلاری داشت درحالیکه قیمت پکیج بایسون AEV به ۱۲۹۹۹ دلار میرسید. اگر کیت جدید بایسون AEV باعث شود قیمت خودرو به حدود ۵۸ هزار دلار مشابه ZR2 دزرت باس برسد تعجب نخواهیم کرد. با توجه به تصاویر و مشخصات منتشر شده انتظار داریم این پکیج در آینده نزدیک معرفی شود.