آیا بیوک گرندنشنال مدرن میتواند جایگزین شورولت کامارو شود؟
در پی فروش کم، شورولت به تازگی قطع تولید کامارو را اعلام کرده است. حال جنرالموتورز به دنبال یک چایگزین برای این کوپه عضلانی میگردد… . مقصر اصلی کاهش فروش کامارو در وهله اول خود جنرالموتورز محسوب میشود؛ چراکه نسل ششم این خودرو هنوز از سال...
در پی فروش کم، شورولت به تازگی قطع تولید کامارو را اعلام کرده است. حال جنرالموتورز به دنبال یک چایگزین برای این کوپه عضلانی میگردد… .
مقصر اصلی کاهش فروش کامارو در وهله اول خود جنرالموتورز محسوب میشود؛ چراکه نسل ششم این خودرو هنوز از سال ۲۰۱۶ در حال تولید بوده و حقیقتا به یک بهروزرسانی اساسی نیاز دارد. اگر جنرالموتورز وظیفه تولید جایگزین کوپه مشهورش را به بیوک واگذار کند، احتمالا شاهد تولد مدلی تازه برپایه پلتفرمهای نوظهور جنرالموتورز خواهیم بود که نام بیوک را بار دیگر بر سر زبان میاندازد.
مجموعه «هات کارز» در همکاری با یک طراح دیجیتال، رندرهای تازهای را از یک نسخه خیالی و کاملا مدرن بیوک GNX طراحی کرده است. متاسفانه بیوک هماکنون سرگرم تولید خودروهای شاسیبلند شده اما این بدان معنا نیست که جایی برای تولید یک سدان یا کوپه اسپرت نباشد.
گریل بزرگ این خودرو تصویر یک سدان لوکس را تداعی میکند اما کاپوت عضلانی با برآمدگی در ناحیه پشتی آن و هواکشهای کناری سپر چهره تهاجمی و اسپرت آن را حفظ کردهاند. بیرونزدگی چرخها از بدنه کاملا قابلتوجه است و طراح برای تاکید بیشتر بر بخش پشت طاق چرخها، از هواکش افقی سیاه استفاده کرده است که شاید بهتر بود شکلی خلاقانهتر میداشت.
طراح در خلق این خودروی خیالی از طرح ستون C بیوک GNX 1987 استفاده کرده که ارتباط طرح را با خودروی پدر حفظ میکند.
نمای پشتی خودرو چندان پ سروصدا طراحی نشده است اما المانهایی چون چراغهای دوگانه مدرن، اگزوزهای بزرگ چهارتایی و فرم فرورفته بخش بالایی صندوق چهرهای دلپسند برای آن ایجاد کرده است؛ هرچند که GNX مدرن خواسته یا ناخواسته شمایل پشت یک آستونمارتین مانند ونتیج را در بیننده ایجاد میکند. ونتیج در آن زمان با دنیای دیجیتال عجین نبود و نمادی از گرندتورینگ با خودرویی لوکس به شمار میرفت. محصول فرضی بیوک نیز میتواند همین ویژگیهای متمایز را داشته باشد؛ هرچند که بهخاطر تقاضا و نحوه رفتار بازار خودرو در سالهای اخیر، بهویژه برقی و دیجیتالی شدن خودروها احتمال خلق چنین خودرویی بسیار بسیار کم است.
بیوک GNX زمانی لقب سریعترین خودروی تولید انبوه جهان را از آن خود کرد که البته به لطف مهندسی مکلارن در پس پرده آن بود. موتور ۳.۸ لیتری V8 آن GNX تنها ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید میکرد و مسافت ۴۰۰ متر را در عرض ۱۲.۷ ثانیه میپیمود.
این زمان برای خودروهای آن دوره قابلتامل محسوب میشد. این خودرو در سال ۱۹۸۷ به کمتر از پنج ثانیه زمان نیاز داشت تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و فراریها و لامبورگینیها را پشت سر بگذارد. پس میبینیم که GNX جای زیادی برای بازسازی دارد.
شورولت کامارو بر پایه پلتفرم آلفا جنرالموتورز تولید میشود که چندین سال سن دارد. شایعات حاکی از آن هستند که جایگزین حقیقی این کوپه مشهور یک سدان تمام برقی خواهد بود که شباهت ظاهری خود را به کامارو حفظ خواهد کرد اما چهار در خواهد داشت. در این مرحله اگر از دیدگاهی ساده به داستان نگاه کنیم، جای خالی برای بازگرداندن یک کوپه اسپرت از بیوک باز است اما این تیم مالی و بازاریابی جنرالموتورز است که تعیین میکند چه مدلی تولید شود و چه مدلی از خط تولید خارج گردد.
پلتفرم کنونی کامارو، آلفا، از این پس بازنشسته خواهد شد اما پلتفرم قدرتمند A2XX هنوز پایه و اساس سدانهای کادیلاک CT4 و CT5 است. تنها کاری که باید جنرالموتورز انجام دهد این است که به بیوک ماموریت ساخت یک بدنه زیبا را برای این پلتفرم بدهد و GNX 2024 را خلق کند. نظر شما درباره یک اسپرت قدرتمند تازه از بیوک چیست؟