درگ کیا EV6 GT و تسلا مدل 3 پرفورمنس با حضور افتخاری کوروت C5!


درگ کیا EV6 GT و تسلا مدل 3 پرفورمنس با حضور افتخاری کوروت C5!

کیا EV6 GT با ۵۸۵ اسب بخار به مصاف تسلا مدل ۳ پرفورمنس با ۵۰۰ اسب بخار رفته درحالی‌که یک کوروت C5 با ۳۷۵ اسب بخار هم در این جمع حضور دارد. EV6 GT قوی‌ترین و سریع‌ترین محصول تولیدی کیا محسوب می‌شود. این کراس‌اوور الکتریکی به لطف قوای محرکهٔ دو...

کیا EV6 GT با ۵۸۵ اسب بخار به مصاف تسلا مدل ۳ پرفورمنس با ۵۰۰ اسب بخار رفته درحالی‌که یک کوروت C5 با ۳۷۵ اسب بخار هم در این جمع حضور دارد.

EV6 GT قوی‌ترین و سریع‌ترین محصول تولیدی کیا محسوب می‌شود. این کراس‌اوور الکتریکی به لطف قوای محرکهٔ دو موتوره با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور، ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. طبیعی است که برای سنجش سرعت کیا، این خودرو طی مسابقات درگ در برابر دیگر خودروهای برقی سریع بازار قرار گیرد و از این لحاظ تسلاها همیشه معیار هستند.

البته درحالی‌که تسلا مدل Y پرفورمنس رقیب اصلی EV6 GT محسوب می‌شود، در این درگ مدل ۳ پرفورمنس به مصاف کراس‌اوور کره‌ای رفته است. بااین‌حال، هرچند EV6 GT به‌عنوان یک کراس‌اوور و مدل ۳ به‌عنوان سدان به بازار عرضه می‌شوند اما تفاوت ارتفاع بین این دو چندان زیاد نیست و از لحاظ فضای کابین نیز در یک سطح هستند؛ بنابراین، درمجموع این مقایسهٔ منصفانه‌ای خواهد بود. در پرفورمنس اما حداقل روی کاغذ تسلا برتر است زیرا ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این شرکت قدرت و گشتاور قوای محرکهٔ دو موتورهٔ مدل ۳ پرفورمنس را اعلام نکرده است اما طبق تخمین‌ها، خروجی این قوای محرکه حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور است.

در مسابقهٔ درگ اما غیر از قدرت، وزن هم اهمیت زیادی دارد و اینجا است که سدان آمریکایی بازهم برتری خود را دیکته می‌کند زیرا درحالی‌که مدل ۳ پرفورمنس ۱۸۴۷ کیلوگرم وزن دارد، کیا با وزن ۲۱۷۴ کیلوگرم بسیار سنگین‌تر است. با توجه به این اعداد، مدل ۳ نباید مشکلی در مغلوب کردن رقیب کره‌ای داشته باشد اما در دنیای واقعی همه‌چیز به این سادگی نیست و هرچند تسلا در درگ از حالت سکون پیروز می‌شود اما کیا در مسابقه‌های بعدی رقیب آمریکایی را اذیت می‌کند. در انتها نیز دو آزمایش ترمز انجام می‌شود که یکی به شکل سنتی است اما در دومی فقط از سیستم احیای انرژی ترمزها استفاده می‌شود.

در این ویدئو اما یک شورلت کوروت C5 هم حضوری افتخاری دارد که در انتها در برابر EV6 قرار می‌گیرد. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 استفاده می‌کند که با ۳۵۰ اسب بخار قدرت بسیار از کراس‌اوور الکتریکی کره‌ای ضعیف‌تر است اما وزن بسیار کمتری هم دارد؛ بنابراین، آیا کوروت قدیمی در برابر EV6 GT مدرن و قدرتمند شانسی خواهد داشت؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.



دیدن پورن توسط بچه ها، چگونه برخورد کنیم؟