معرفی گوردون موری T.33 اسپایدر؛ جدیدترین سوپراسپرت بریتانیا
یک سال پس از رونمایی GMA T.33 کوپه، امروز مدل اسپایدر به شاهکارهای گوردون موری اضافه شد. این سوپراسپرت انگلیسی، سقفهای فیبرکربن با قابلیت جداسازی دارد. برند خودروسازی گوردون موری، با دو محصول اصلی فعالیت میکند. اولین مدل مستقل ساخته شده...
یک سال پس از رونمایی GMA T.33 کوپه، امروز مدل اسپایدر به شاهکارهای گوردون موری اضافه شد. این سوپراسپرت انگلیسی، سقفهای فیبرکربن با قابلیت جداسازی دارد.
برند خودروسازی گوردون موری، با دو محصول اصلی فعالیت میکند. اولین مدل مستقل ساخته شده توسط گوردون موری اتوموتیو، با کد T50 در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. این سوپراسپرت فرمان وسط، با آستانه قیمت ۳ میلیون دلار، تیراژ تولید محدود به ۱۰۰ دستگاه داشت. با گسترش فعالیت GMA در مکانی به وسعت ۵۴ هکتار، خودروهای جدید به فهرست محصولات، اضافه میشوند. همزمان با آغاز سال ۲۰۲۲، فرایند تولید T50 و تحویل آن به مشتری، توسط مهندسان و تنکسینهای شرکت گوردون موری شروع شد. وزن T50 تنها ۹۸۶ کیلوگرم است و یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۵۴ اسب بخار و گشتاور ۴۶۷ نیوتون متر دارد.
دیگر محصول گوردون موری اتوموتیو با کد T33 بهمن ماه ۱۴۰۰ معرفی شد. این مدل، پیشرانه V6 کازورث مشابه T.50 دارد اما قدرت ۶۰۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۱ نیوتنمتر تولید میکند. همچنین T.33 خودرویی دو صندلی با فرمان کنار کابین (مثل خودروهای معمولی) است که گیربکس دستی ۶سرعته دارد. قیمت T.33 با تیراژ محدود به ۱۰۰ دستگاه، ۱/۷ میلیون دلار تعیین شده است.
مدل اسپایدر T.33 که ساعاتی پیش رونمایی شد؛ پنلهای فیبرکربن قابل جداسازی برای سقف دارد. این ادوات میتوانند در رنگهای متنوع سفارش داده شوند. جالبتر اینکه جایگاه ویژه برای حمل سقف، داخل صندوق جلو وجود دارد.
طراحی بدنهی T.33 کوپه و اسپایدر، کاملا یکسان نیست. با هدف تامین ایمنی و بهبود شرایط فنی، ستون جلو برای مدل اسپایدر، تقویت شده و کمی پهنای بیشتر دارد. همچنین در قسمت پشت کابین نیز، تغییراتی اعمال شده است تا بدنه خودرو، تحمل شرایط واژگونی را داشته باشد. همچنین راننده میتواند شیشه عقب را پایین دهد و عبور هوا از پشت کابین را احساس کند.
در کابین، تفاتی بین T.33 سقف فلزی و کروک دیده نمیشود. پشت فرمان، نشاندهنده دور موتور با ساختار آنالوگ و عدد ۱۱ هزار برای نهایت rpm مجاز وجود دارد. دو مانیتور دیجیتال برای کنترل سیستم سرگرمی، مسیریابی و پیشبینی آب و هوا، در طرفین صفحه عقربهای هستند. فرمان و صندلیها از فیبرکربن ساخته شده و مجهز به چرم آلکانتارا هستند.
در عقب و نزدیک پیشرانه، دو محفظهی ۹۰ لیتری برای حمل بار وجود دارد. همراه با فضای موجود در صندوق جلو، جمعا ۲۹۵ لیتر برای جاسازی وسایل مختلف، قابل استفاده خواهد بود. طبیعتا اگر نیاز به حمل ادوات سقف با ماشین باشد، صندوق جلو قابل استفاده نیست.
وزن خالص T.33 اسپایدر فقط ۱۸ کیلوگرم بیشتر از مدل کوپه است. با این شرایط، T.33 جدید ۱۱۱۸ کیلوگرم وزن خواهد داشت. سوپراسپرت T.33 اسپایدر رینگهای سبکوزن آلومینیوم ۱۹ و ۲۰ اینچ با طراحی ویژه و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت ۴S دارد. همچنین ترمزهای ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب، نصب خواهند شد.
قیمت نهایی T.33 اسپایدر هنوز مشخص نیست اما باتوجه به هزینه خرید ۱/۷ میلیون دلار برای مدل کوپه، احتمالا قیمت ۲ میلیون دلار برای T.33 اسپایدر پرداخت خواهد شد. تیراژ تولید این خودرو، ۱۰۰ دستگاه خواهد بود تا مجموعا ۲۰۰ نمونه T.33 عرضه شود.