54 درصد مردان جوان به طور مرتب مسواک نمی زنند
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد:مردان بسیار کمتر از زنان به رفتارهای سالم توجه داشته و بهداشت و سلامت جسمی خود را در اولویت قرار می دهند. بر این اساس اعلام شد،بیش از نیمی از مردان جوان به دستی مسواک نمی زنند.به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در پی...
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد:مردان بسیار کمتر از زنان به رفتارهای سالم توجه داشته و بهداشت و سلامت جسمی خود را در اولویت قرار می دهند. بر این اساس اعلام شد،بیش از نیمی از مردان جوان به دستی مسواک نمی زنند.
به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در پی انجام یک نظر سنجی جدید دریافتند:بیش از هفت نفر از هر ۱۰ (۷۳٪) مرد جوان و میانسال اذعان می کنند که در مورد عادات مراقبت از خود نیاز به مداخله دارند.
طی این نظر سنجی اطلاعات مرتبط با سبک زندگی ۲ هزار مرد ۱۸ تا ۴۲ مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد ۴۲ درصد مردان به شخص ثالثی نیاز دارند تا در مورد رژیم مراقبت از پوست و مو و همچنین رژیم غذایی آنها برایشان تصمیم گیری کند. سایر جنبه های زندگی مردان که نیاز به مداخله دارند شامل سطح تناسب اندام (۳۷٪) و میزان خواب آن ها (۳۴٪) است.
در این میان پژوهشگران با کمال شگفتی دریافتند:تنها ۵۴ درصد از مردان جوان روزانه دندان های خود را مسواک می زنند و تنها ۳۵ درصد صورت خود را در طول روز شسته و ۳۰ درصد نخ دندان استفاده کرده و تنها ۱۹ درصد از کرم های نرم کننده و مرطوب کننده برای مراقبت پوست خود استفاده می کنند.
این نظرسنجی همچنین نشان داد؛ یک سوم مردان مطلقا تصوری از اهمیت مراقبت از پوست نداشته و ۴۲ درصد نیز برای اولین بار از سن ۱۵ تا ۱۷ سالگی شروع به مراقبت از پوست خود کردند. در این میان انگیزه توجه به پوست برای ۵۰ درصد مردان، اولین قرار عاشقانه و برای ۴۸ درصد دیگر، مصاحبه کاری بود.
نکته جالب توجه و تا حدی خنده دار این است که بیش از سه چهارم (۷۶٪) مردان اعتراف کردند مخفیانه از محصولات مراقبت شخصی همسر خود استفاده می کنند. در این میان بیشترین محصولات مصرف شده توسط مردان در این زمینه شامل شامپو یا نرم کننده مو و کرم مرطوب کننده بود.
به گزارش سیناپرس، رفتار غیر قابل پیش بینی مردان محدود به موارد فوق نشده و ۷۱ درصد مردان اعتراف کردند احتمال بیشتری دارد که محصولات مراقبت از پوست دیگران را مصرف کنند تا بخواهند آن را بخرند و ۴۱ درصد نیز به طور کلی اعتراف کردند فاقد کرم مرطوب کننده صورت هستند زیرا دقیقا نمی دانند باید چه چیزی بخرند و از سوی دیگر گزینه های متعددی در بازار وجود دارد که آن ها را گیج می کند.
مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: studyfinds