معرفی آستونمارتین DBS 770 آلتیمیت ولانته، سوپراسپرت روباز تولید محدود
آستونمارتین مدل تولید محدود DBS 770 آلتیمیت ولانته را معرفی کرده است که ۷۷۰ اسب بخار قدرت دارد و تنها ۱۹۹ دستگاه از آن ساخته میشود. اوایل سال ۲۰۲۳ آستونمارتین از DBS 770 آلتیمیت رونمایی کرد و حالا نسخهٔ کانورتیبل این خودرو با نام ولانته...
آستونمارتین مدل تولید محدود DBS 770 آلتیمیت ولانته را معرفی کرده است که ۷۷۰ اسب بخار قدرت دارد و تنها ۱۹۹ دستگاه از آن ساخته میشود.
اوایل سال ۲۰۲۳ آستونمارتین از DBS 770 آلتیمیت رونمایی کرد و حالا نسخهٔ کانورتیبل این خودرو با نام ولانته معرفی شده است. این سوپراسپرت روباز از همان ارتقاءهای همتای کوپهٔ خود بهره میبرد که برای ارائهٔ پرفورمنس و هندلینگ بهتر در پیشرانه و شاسی صورت گرفته بود. به لطف افزایش بوست توربوها، قدرت موتور ۵.۲ لیتری V12 آستونمارتین از ۷۲۵ اسب بخار در DBS سوپرلگرا حالا به ۷۷۰ اسب بخار رسیده اما گشتاور تغییری نداشته و همچنان ۹۰۰ نیوتن متر است.
این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب منتقل میشود. مثل DBS 770 آلتیمیت کوپه، این نسخهٔ ولانته هم قویترین آستونمارتین تولید سری تاریخ محسوب میشود اما به دلیل وزن بیشتر نسبت به نسخهٔ کوپه، شتاب کمی کندتری دارد. ۷۷۰ کوپه با وزن ۱۸۴۵ کیلوگرم ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه ۷۷۰ ولانته با ۱۰ کیلوگرم وزن سنگینتر برای انجام این کار به ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد اما حداکثر سرعت هردو نسخه ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.
در این نسخه اما علاوه بر افزایش قدرت، ساختار شاسی و سیستم تعلیق هم ارتقاء پیدا کرده و حالا از تنظیم جدیدی برای کمکفنرهای تطبیقی و ستون فرمان متفاوت بهره میبرد. DBS 770 آلتیمیت در بیرون هم به رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی چشمگیر، اسپلیتر جلو، دریچهٔ نعل اسبی جدید روی کاپوت و نشانهای ۷۷۰ آلتیمیت مجهز شده تا از DBS معمولی متمایز شود. این تغییرات هرچند جزئی هستند اما ظاهر خیرهکنندهای به خودرو بخشیدهاند.
آستونمارتین تنها ۳۰۰ دستگاه از DBS 770 آلتیمیت تولید خواهد کرد که فقط ۱۹۹ دستگاه آن از نوع ولانته خواهد بود و تمام آنها فروخته شدهاند. تحویل این خودرو به خریداران از تابستان آغاز خواهد شد و پس از آن تولید DBS خاتمه خواهد یافت. آستونمارتین حرفی از بازگشت این نام نزده است اما رؤیت پروتوتایپهای DB12 نشان میدهد که حتی زمانی که آستون در حال حرکت به سمت سوپراسپرتهای موتور وسط است، مدلهای موتور جلو را همچنان زنده نگه خواهد داشت.