تغییر در الگوی تخصیص سهمیۀ هیئت علمی به دانشگاه‌ها


تغییر در الگوی تخصیص سهمیۀ هیئت علمی به دانشگاه‌ها

رئیس مرکز نظارت و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری از تغییر در الگوی تخصیص سهمیۀ هیئت علمی به دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، پانزدهمین نشست هیئت‌های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استانی به‌صورت مجازی برگزار شد.

در این‌ نشست که با حضور رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف، معاونین مرکز نظارت و مسئول دبیرخانۀ هیئت‌ها و جمعی از مدیران گروه‌های این ‌مرکز با دبیران هیئت‌های نظارت استان‌های کشور و تعدادی از کارشناسان این هیئت‌ها تشکیل شد، نحوۀ ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های دولتی برای حضور مستقل در جشنوارۀ شهید رجایی که به‌زودی توسط هیئت‌های استانی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت با حضور دبیران استانی بررسی شد.

روح الله رازینی دلیل ایجاد بخش مستقل دانشگاهی جشنوارۀ شهید رجایی را کم‌رنگ‌بودن حضور دانشگاه‌ها در بخش استانی جشنواره در سالیان گذشته دانست و گفت با ایجاد بخش جدید شرایط حضور دانشگاه‌ها به‌عنوان دستگاه ملی فراهم شده است و انتظار می‌رود دانشگاه‌ها که محور اساسی در رشد و بهره‌وری تمام بخش‌های جامعه هستند، بتوانند از جایگاه ارزنده علم و فناوری کشور دفاع کنند.

در بخش دیگر این نشست رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف از تخصیص سهمیۀ اعضای هیئت علمی بر اساس شاخص‌هایی همچون نسبت عضو هیئت علمی تمام‌وقت به دانشجو، نسبت عضو هیئت علمی تمام‌وقت به تعداد رشته‌گرایش‌های دائر و... در سطح گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها خبر داد.

روح‌الله رازینی در تشریح تخصیص سهمیه در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی گفت: تعداد اعضای هیئت علمی در هر گروه آموزشی، مرتبۀ علمی آن‌ها، رشته و گرایش اعضای هیئت علمی موجود و گرایش‌های مورد نیاز در هر دانشگاه مبنای اعلام ظرفیت جذب اعضای هیئت علمی خواهد بود و طبق روال سال‌های اخیر، سالانه دو فراخوان جذب توسط مرکز جذب منتشر ولی تعیین ظرفیت فقط یک بار و در ابتدای سال انجام خواهد شد.

در این نشست، عملکرد سال گذشتۀ مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش‌عالی و هیئت‌های استانی مرور و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سال جدید مانند سفرهای کیفیت، بررسی شد. برنامۀ سفرهای کیفیت استانی که از زمستان سال گذشته با هدف ترویج گفتمان کیفیت در آموزش‌عالی و بررسی مسائل آموزش‌عالی استنان‌ها، با سفر به استان‌های قم، یزد و ایلام انجام شده در سال جدید با حضور در استان‌های دیگر ادامه داشته و در پایان هر سفر گزارش جامعی از وضعیت آموزش‌عالی هر استان تدوین و منتشر خواهد شد.

رازینی با اشاره به اینکه در دنیای امروز مدیریت و نظارت بدون اطلاعات و آمار درست، امکان‌پذیر نیست از دبیران نظارت و ارزیابی درخواست کرد که اطلاعات و آمار دانشگاه‌های زیر مجموعه را در سامانه آموزش‌عالی به صورت جامع ثبت کنند چرا که مبنای هرگونه ارزیابی و یا تخصیص رشته و ظرفیت جذب اعضای هیات علمی و مانند آن منوط به اطلاعات ثبت شده است.

گفتنی است، دبیران هیئت‌های نظارت استانی گزارشی از دستاوردها و مشکلات استان متبوع خود را ارائه کردند.



دیدن پورن توسط بچه ها، چگونه برخورد کنیم؟