کانسپتهای برقی تویوتا bZ اسپرت کراساوور و bZ فلکساسپیس معرفی شدند
تویوتا در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳ از دو خودروی برقی و کانسپت عضو خانواده bZ با نام های bz اسپرت کراس اوور و bZ فلکس اسپیس رونمایی کرد. این دو خودرو از سال ۲۰۲۴ راهی خط تولید خواهند شد. کانسپت های جدید تویوتا چیزی بیشتر از خودروهای...
تویوتا در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳ از دو خودروی برقی و کانسپت عضو خانواده bZ با نام های bz اسپرت کراس اوور و bZ فلکس اسپیس رونمایی کرد. این دو خودرو از سال ۲۰۲۴ راهی خط تولید خواهند شد.
کانسپت های جدید تویوتا چیزی بیشتر از خودروهای نمایشی هستند و ژاپنیها میگویند از سال ۲۰۲۴ آنها را در چین روی خط تولید خواهند برد. تولید این دو مدل بخشی از برنامههای تویوتا برای عرضه ۱۰ خودروی بدون آلایندگی تا سال ۲۰۲۶ است. کانسپت bZ اسپرت کراس اوور به شکل یک شاسیبلند کوپه با استایل متمایز خودروهای خانواده bZ خودنمایی میکند. با دیدن این خودرو به یاد کانسپت bZ کامپکت میافتیم هرچند ابعاد کانسپت جدید این برند بزرگتر است. ژاپنیها اظهار میدارند خودروی یاد شده با هدف ایجاد فضای شخصی برای مصرفکنندگان جوانتر یا نسل Z طراحی شده است.
کانسپت bZ اسپرت کراس اوور همچنین از عملکردهای هوشمندی سود میبرد که پس از خرید خودرو تکامل خواهد یافت (احتمالاً از طریق بهروزرسانی از راه دور). از جمله سیستمهای تکاملی این خودرو میتوان به تکنولوژیهای کمکراننده و پارک خودکار اشاره کرد. این خودرو با همکاری بی وای دی، فاو و تویوتا توسعه مییابد. نسخه تولیدی کانسپت موردبحث نیز قرار است توسط جوینت ونچر فاو تویوتا عرضه شود.
اما به کانسپت bZ فلکس اسپیس نیز بپردازیم که پیشنمایشی از یک شاسیبلند برقی و خانوادگی با تمرکز روی کاربردی بودن است. تویوتا میگوید کانسپت یاد شده مفهوم “خانه دنج” را تداعی میکند و فضای داخلی آن ایمنی و راحتی را به ارمغان خواهد آورد. این خودروی مفهومی از کابین بزرگ با کاربری آسان و ایمنی پیشرفته سود خواهد برد و شعاع حرکتی بالا و عملکردهای هوشمند متنوعی خواهد داشت. نسخه تولیدی آن نیز به دنبال جذب خانوادهها خواهد بود.
کانسپت bZ فلکس اسپیس با همکاری تویوتا و گک موتور توسعه یافته و قرار است نسخه تولیدی آن توسط جوینت ونچر این دو خودروساز تولید و عرضه شود. اگرچه دو خودرو از نظر طراحی ظاهری کاملاً آماده تولید به نظر میرسند اما کابین آنها دارای مواردی همچون داشبورد مینیمالیستی، نمایشگرهای مرکزی بزرگ و غربیلک فرمان یوغ است و به همین خاطر آیندهنگرانه کار شده و احتمالاً نسخههای تولیدی نهایی دارای ویژگیهای تعدیل شدهای خواهند بود. تویوتا اشارهای به قوای محرکه و باتری این دو خودروی مفهومی نکرده و همچنین نگفته که آیا فقط آنها را در چین عرضه خواهد کرد یا اینکه برنامهای برای فروش در سایر بازارهای دنیا نیز دارد.