معرفی بی ام و X1 و iX1 اتاق بزرگ با افزایش فاصله محوری
نسخهٔ کشیدهٔ بامو X1 و i1X با ۱۰ سانتیمتر طول و فاصلهٔ محوری بیشتر برای بازار چین در نمایشگاه شانگهای معرفی شده است. بامو با تعدادی از کانسپتهایی که قبلاً دیده بودیم و نسخهٔ پرچمدار جدید i7 با نام M70 در نمایشگاه شانگهای حاضر شده است....
نسخهٔ کشیدهٔ بامو X1 و i1X با ۱۰ سانتیمتر طول و فاصلهٔ محوری بیشتر برای بازار چین در نمایشگاه شانگهای معرفی شده است.
بامو با تعدادی از کانسپتهایی که قبلاً دیده بودیم و نسخهٔ پرچمدار جدید i7 با نام M70 در نمایشگاه شانگهای حاضر شده است. این شرکت همچنین نسل جدید کراساوور X1 را هم در غرفهٔ خود به نمایش گذاشته اما مدلی که در چین عرضه میشود با دیگر کشورها کمی متفاوت است و فاصلهٔ محوری بیشتری دارد. در نمایشگاه شانگهای بامو برای اولین بار نسخهٔ کشیدهٔ نسل جدید X1 و همینطور همتای الکتریکی آن یعنی iX1 را معرفی کرده است.
با نگاه به پروفیل جانبی X1 کشیده شاید متوجه تفاوت چندانی نشوید اما فاصلهٔ محوری این نسخه با ۱۰ سانتیمتر افزایش به ۲,۸۰۱ میلیمتر رسیده است. طول خودرو نیز همینقدر افزایش داشته و حالا به ۴,۶۱۵ میلیمتر رسیده است. با در نظر داشتن این موضوع اگر نگاه دوبارهای به تصاویر داشته باشید خواهید دید که درب عقب کمی کشیدهتر شده است. هرچند شاید ۱۰ سانتیمتر رقم زیادی نباشد اما همین افزایش در عقب فضای پای بسیار بیشتری را نسبت به X1 معمولی فراهم کرده است.
X1 در چین در دو مدل عرضه میشود. مدل پایه که sDrive20Li نام دارد از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۵۴ اسب بخار قدرت استفاده میکند درحالیکه مدل دوم با نام sDrive25Li به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد. این مدل در نسخهٔ چهارچرخ محرک xDrive هم قابل خریداری است. بامو فعلاً در مورد مشخصات نسخهٔ چینی مدل الکتریکی iX1 حرفی نزده ولی میدانیم که از قوای محرکهٔ دو موتوره بهره میبرد. iX1 در دیگر بازارها ۳۱۳ اسب بخار قدرت دارد و ممکن است نسخهٔ چینی آنهم همین مقدار قدرت داشته باشد ولی فعلاً چیزی در این رابطه اعلام نشده است.