تشکیل تیم فرمول یک هیوندای آنچنان غیرممکن نیست


فرمول یک ایران – سیریل ابیتبول، مدیر تیم هیوندای موتور اسپورت می‌گوید که این شرکت در حال بررسی طیف وسیعی از گزینه‌ها در حال بررسی پیوستن یا عدم پیوستن به مسابقات فرمول یک است. این مرد فرانسوی، سابقه فراوانی در فرمول یک دارد و همین سوابق وی این...

فرمول یک ایران – سیریل ابیتبول، مدیر تیم هیوندای موتور اسپورت می‌گوید که این شرکت در حال بررسی طیف وسیعی از گزینه‌ها در حال بررسی پیوستن یا عدم پیوستن به مسابقات فرمول یک است.

این مرد فرانسوی، سابقه فراوانی در فرمول یک دارد و همین سوابق وی این گمانه زنی‌ها را افزایش داده که انتصاب او در هیوندای مقدمه ای برای این سازنده کره ای بوده تا به فرمول یک وارد شود.

ابیتبول در حاشیه مسابقات رالی کرواسی احتمال پیوستن هیوندای به فرمول یک را رد نکرد، اما تاکید کرد که در برنامه فعلی موتوراسپرت این کمپانی، رالی در اولویت اول است:

گروه (هیوندای موتورز) فعالانه در حال بررسی برنامه های مختلف است. از 10 سال پیش، ما در WRC هستیم. سناریوی اصلی این است که ما به این رقابت ها پایبند بمانیم، زیرا زمانی که شما با یک برند ارتباط ایجاد می‌کنید، آن ارتباط تنها زمانی معتبر است که پایدار باشد.

امروز، تاریخچه قوی بین هیوندای و WRC وجود دارد، بنابراین هدف اصلی ما این است که ببینیم برنامه WRC چگونه تکامل خواهد یافت، بنابراین منطقی است که در ورزشی که 10 سال در آن بوده‌ایم بمانیم.

طبق قوانین فعلی WRC، خودروهای سری رالی 1 از یک موتور 1.6 لیتری توربو شارژ و یک واحد الکتریکی 3.9 کیلووات ساعت اضافی نیرو می گیرند.

با طیف قابل توجهی از مدل‌های هیبریدی و تمام الکتریکی در میان خودروهای جاده‌ای فعلی هیوندای، ابیتبول پیشنهاد کرد که این شرکت کره‌ای ممکن است به زودی به دنبال رقابت در یک سری با عنصر الکتریکی قوی‌تر از آنچه WRC در حال حاضر وجود دارد، باشد.

ابیتبول می‌گوید:

ممکن است در مقطعی ما نیاز به بررسی جایگزین‌ها برای سری رالی داشته باشیم و جایگزین‌هایی که عمدتاً به آن‌ها نگاه خواهیم کرد، مسابقات قهرمانی هستند که در آن حضور قوای محرکه الکتریکی جزء عنصرهای کلیدی است.

می‌بینید که هیوندای و کیا از نظر فناوری‌های طراحی محصول و برخی از پیشرفته ترین فناوری ها چه روندی را دنبال می کنند، بنابراین در مقطعی آن‌ها می‌خواهند بتوانند آن را در رده‌های برتر به نمایش بگذارند.

برنامه‌ریزی اساسی بعدی فرمول یک در سال 2026 با هدف تأکید بیشتر بر قدرت الکتریکی است که به نظر می‌رسد با خواسته‌های هیوندای مطابقت دارد.

ابیتبول همچنین خاطرنشان کرد که هیوندای اهمیت بالایی برای ارتقای مدل های فردی این شرکت قائل است. چنین تبلیغاتی در فرمول یک کمتر از رالی دیده می شود، جایی که هیوندای نسخه تقویت شده ای از هاچ بک جاده ای i20 N را وارد می کند.

این مدیر فرانسوی گفت:

یک چیزی که برای ما بسیار مهم است، تبلیغ محصولات و سری N است.

تبلیغ محصول، در حال حاضر واقعاً در فرمول یک صورت نمی گیرد، بنابراین ما بر روی سری‌هایی تمرکز خواهیم کرد که ارتقاء فناوری برقی و تبلیغ محصول را انجام می‌دهند.

این چیزی است که ما برای موتوراسپرت به آن نیاز داریم و هر پلتفرمی هم که این کار را انجام دهد، ما می توانیم به آن نگاه کنیم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های سال 2024 به انتخاب مجله تایم