آزمایش داینوی لامبورگینی هوراکان STO، اوروس پرفورمانته و اونتادور SVJ


آزمایش داینوی لامبورگینی هوراکان STO، اوروس پرفورمانته و اونتادور SVJ

مت واتسون سه محصول قدرتمند لامبورگینی را روی داینو برده تا قدرت واقعی آن‌ها را مشخص کند. این آزمایش نتایج جالبی دارد. لامبورگینی در سال‌های آینده نیروی الکتریسیته را چاشنی موتورهای بنزینی خود خواهد کرد و دوران درون‌سوز خالص را به پایان خواهد...

مت واتسون سه محصول قدرتمند لامبورگینی را روی داینو برده تا قدرت واقعی آن‌ها را مشخص کند. این آزمایش نتایج جالبی دارد.


لامبورگینی در سال‌های آینده نیروی الکتریسیته را چاشنی موتورهای بنزینی خود خواهد کرد و دوران درون‌سوز خالص را به پایان خواهد رساند. بااین‌حال، این شرکت هم‌اکنون مدل‌های بنزینی بسیار قدرتمندی تولید می‌کند و حالا مت واتسون سه نمونه از آن‌ها را برای مشخص کردن نسبت قدرت به وزن واقعی روی داینو گرد هم جمع کرده است که شامل اونتادور SVJ، هوراکان STO و اوروس پرفورمانته می‌شود.

اوروس پرفورمانته از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۶۶ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند، موتور ۵.۲ لیتری V10 هوراکان ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد و نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 اونتادور هم ۷۷۰ اسب بخار را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد. ابتدا هوراکان STO روی داینو رفت و ۵۵۰ اسب بخار قدرت روی چرخ‌ها را نشان داد اما محاسبهٔ مجددی صورت گرفت و این عدد به ۶۳۶ اسب بخار رسید که البته هنوز هم کمتر از رقم اعلامی است. بررسی وزن STO نیز عدد ۱۵۴۷ کیلوگرم را نشان داد که از عدد اعلامی ۱۴۳۷ کیلوگرم لامبورگینی بیشتر است.

اوروس پرفورمانته اما روی داینو عدد ۷۰۴ اسب بخار را نشان داد که بسیار بیشتر از قدرت اعلامی است اما از سوی دیگر، با وزن واقعی ۲۲۷۵ کیلوگرم از ۲۱۵۰ کیلوگرمی که لامبورگینی اعلام کرده سنگین‌تر است. درنهایت هم نوبت به قوی‌ترین عضو این جمع یعنی اونتادور SVJ می‌رسد که روی چرخ‌ها ۶۸۶ اسب بخار قدرت دارد. این یعنی قدرت موتور V12 لامبورگینی در فلایویل ۸۰۹ اسب بخار است. در همین حال، وزن واقعی اونتادور نیز ۱۸۵۱ کیلوگرم نشان داده می‌شود که اختلاف بسیار زیادی با ۱۶۳۰ کیلوگرم اعلامی دارد.



سفره شب یلدا سنتی با تزیینات بسیار شیک