تمرین اول مسابقه فرمول یک آذربایجان 2023؛ کابوسی برای آلپین
فرمول یک ایران – تمرین اول فرمول یک آذربایجان در ساعت 12:30 به وقت تهران شروع و با توجه به فرمت خاص این آخر هفته، تیم ها تمام تلاششان را کردند تا جای ممکن دور بزنند. تقریبا تمامی راننده ها با مدیوم به پیست وارد شدند اما نیک د وریس با تایر سافت در...
فرمول یک ایران – تمرین اول فرمول یک آذربایجان در ساعت 12:30 به وقت تهران شروع و با توجه به فرمت خاص این آخر هفته، تیم ها تمام تلاششان را کردند تا جای ممکن دور بزنند.
تقریبا تمامی راننده ها با مدیوم به پیست وارد شدند اما نیک د وریس با تایر سافت در حال دور زدن است.
سرجیو پرز اولین زمان رقابتی را به میزان 1.47.491 ثانیه ثبت می کند.
رانندگان مرسدس نسبت به وضعیت ترمز خود رضایت ندارند.
کارلوس ساینز با دیوار پیست در پیچ شماره پنج برخورد می کند اما مشکل خاصی پیش نمیاد.
چارلز لکلرک که همیشه عملکرد خوبی در باکو داشت با یک دور فوق العاده و ثبت زمان 1.45.129 ثانیه خود را به صدر جدول می رساند.
یوکی سونودا پنچر شده و به سمت قسمت قصر پیست می رود. تایرهایش در آستانه جدا شدن هستند. این اتفاق به دلیل برخورد وی با دیوار در خروجی پیچ شماره 3 شده است.
خودروی آلپین پیر گسلی دچار مشکل فشار هیدرولیک شده و دود زیادی از آن بلند می شود. پرچم قرمز.
کوین مگنوسن نیز در پیچ یک متوقف شده است.
پس از 13 دقیقه، دوباره پرچم سبز زده و تیم ها به پیست وارد می شوند.
اوه اوه، استبان آکون هم از ماشینش پیاده شده! چه شروع بدی داشته آلپین.
چقدر الکس آلبون خوب داره دور میزنه! با نیم ثانیه اختلاف از ورشتپن توی رده دوم جدول هستش.
پایان تمرین اول فرمول یک آذربایجان با صدرنشینی مکس ورشتپن
مکس ورشتپن 1:42.315
چارلز لکلرک 0.037
سرجیو پرز 0.139
کارلوس ساینز 0.584
لندو نوریس 0.810
نیک د وریس 1.099
لنس استرول 1.140
فرناندو آلونسو 1.245
الکس البون 1.313
ژو گوانیو 1.433
لوئیس همیلتون 1.483
اسکار پیاستری 1.665
والتری بوتاس 1.695
یوکی سونودا 1.822
نیکو هالکنبرگ 2.008
لوگان سرجنت 2.585
جورج راسل 2.767
استبان آکون 3.640
پیر گسلی 4.006
کوین مگنوسن 5.183
پ.ن:
آلپین و هاس آنچنان براوردی از وضعیت و آمادگی خودشون برای تعیین خط ندارند. آلبون توی مستقیمی سریع داره میرونه و شاید بتونه جای خوبی بگیره توی تعیین خط.
مرسدس از تایر سافت استفاده نکرد، استون مارتین از سافت برای استرول استفاده کرد. فراری توی پیچ های سرعت پایین خوب کار میکنه و توی خروجی هم کشش خوبی داره. ردبول هم توی مستقیمی فوق العادست. فراری آنچنان فاصله خاصی توی مستقیمی با ردبول نداره، خوب کار کرده واقعا!