درگ جالب بین کوروت C4 و پونتیاک ترنس ام، تقابل اسپرتهای دهه 80 و 90
در این درگ یک کوروت C8 مدل ۱۹۸۸ با ۲۴۵ اسب بخار قدرت به مصاف یک پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۹۵ با ۳۱۰ اسب بخار قدرت رفته است. خودروهای جذاب لزوماً مدلهایی دستنیافتنی نیستند و خودروهای اسپرت و عضلانی دهههای ۸۰ و ۹۰ نیز پرفورمنس بسیار خوبی را بدون...
در این درگ یک کوروت C8 مدل ۱۹۸۸ با ۲۴۵ اسب بخار قدرت به مصاف یک پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۹۵ با ۳۱۰ اسب بخار قدرت رفته است.
خودروهای جذاب لزوماً مدلهایی دستنیافتنی نیستند و خودروهای اسپرت و عضلانی دهههای ۸۰ و ۹۰ نیز پرفورمنس بسیار خوبی را بدون خالی کردن حساب بانکی ارائه میکنند. حال در ویدئوی جدیدی دو نمونه از این خودروهای قدیمی دیترویتی در برابر هم قرار گرفتهاند. شورلت کوروت C4 مدل ۱۹۸۸ و پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۹۵ شرکتکنندگان این درگ هستند. زیر کاپوت کوروت پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری هشت سیلندر L98 با ۲۴۵ اسب بخار قدرت قرار گرفته درحالیکه ترنس ام از موتور ۵.۷ لیتری هشت سیلندر LT1 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. با وجود قدرت بیشتر، ترنس ام از کوروت قدیمی سنگینتر است.
این دو خودرو ابتدا در یک مسابقهٔ درگ به مصاف هم میروند. در اینجا کوروت لانچ بهتری دارد و از همان ابتدا جلو میافتد تا جایی که ترنس ام حتی با وجود قدرت بیشتر هم نمیتواند خود را به C4 برساند. کوروت ۴۰۰ متر را در ۱۶ ثانیه طی میکند اما پونتیاک هم خیلی عقب نمانده و پس از ۱۶.۷ ثانیه از خط پایان رد میشود. در مسابقهٔ رولینگ، ترنس ام لانچ ضعیف خود در درگ قبلی را جبران کرده و ابتدا کمی جلو میافتد اما در ادامه کوروت بهسرعت پیشی گرفت و پونتیاک قدیمی را پشت سر گذاشت. در آخر هم دو خودرو در آزمایش ترمز به رقابت پرداختند که بازهم کوروت پیروز شد.
سپس کوروت در برابر مزدا CX-30 بهعنوان خودرویی امروزی قرار گرفت. این کراساوور ژاپنی به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. ممکن است قدرت این خودرو کم باشد اما برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک در درگ مزیت بزرگی خواهد بود حتی اگر CX-30 بسیار سنگینتر از کوروت باشد. مزدا و کوروت طی دو درگ به مصاف هم رفتند که در هردو سوپرکار آمریکایی پیروز شد. این خودرو در درگ اول زمان ۱۶ ثانیه و در درگ دوم ۱۵.۹ ثانیه را ثبت کرد درحالیکه زمان مزدا در مسابقهٔ دوم ۱۷ ثانیه بود.
هرچند کوروت و ترنس ام هرگز بهاندازهٔ همتایان مدرن خود سریع نیستند اما نسبت به قیمتی که دارند رانندگی بسیار جذابی را فراهم میکنند و قطعات یدکی ارزانقیمت و همینطور سهولت تقویت موتور نیز از دیگر مزیتهای آنها محسوب میشود زیرا پیشرانههای V8 بلوک کوچک جنرال موتورز بسیار محبوب هستند و قطعات یدکی و افترمارکتی آنها بهوفور پیدا میشود.