معرفی سیتروئن C3 ایرکراس جدید، کراساووری هفتنفره برای بازارهای خاص
کراساوور جدید سیتروئن C3 ایرکراس برای بازارهای هند، شرق آسیا و آمریکای جنوبی معرفی شده و با C3 ایرکراس بازار اروپا متفاوت است. سیتروئن کراساوور جدیدی بنام C3 ایرکراس را برای بازارهای هند، شرق آسیا و آمریکای جنوبی معرفی کرده که در نسخههای...
کراساوور جدید سیتروئن C3 ایرکراس برای بازارهای هند، شرق آسیا و آمریکای جنوبی معرفی شده و با C3 ایرکراس بازار اروپا متفاوت است.
سیتروئن کراساوور جدیدی بنام C3 ایرکراس را برای بازارهای هند، شرق آسیا و آمریکای جنوبی معرفی کرده که در نسخههای پنج و هفتنفره ارائه میشود و با C3 ایرکراس بازار اروپا متفاوت است. هرچند این خودرو مثل همتای اروپایی خود کراساووری در سگمنت B است ولی با طول ۴,۳۲۰ میلیمتر، ۱۷۰ میلیمتر از C3 ایرکراس اروپایی متفاوت است.
این کراساوور فرانسوی از زبان طراحی آشنای سیتروئن استفاده میکند که مشابه آن را در هاچبک C3 مخصوص هند و آمریکای جنوبی دیده بودیم و چراغهای جلوی دوقسمتی، روکشهای پلاستیکی بدنه، چراغهای C شکل عقب و طرح دورنگ بدنه از ویژگیهای آن است. همین داستان در داخل خودرو هم جریان دارد و طرح کلی داشبورد با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰ اینچی در تیپهای بالایی از C3 مذکور گرفته شده است.
همانطور که اشاره شد، C3 ایرکراس علاوه بر نسخهٔ پنجنفره در نسخهٔ هفتنفره با ترکیب ۲+۳+۲ هم قابل خریداری خواهد بود. این نسخه پاسخی به نیاز خریداران هندی و اندونزیایی است یعنی جایی که شاسیبلندها و مینیونهای هفتنفره بسیار محبوب هستند. صندوق بار این خودرو در نسخهٔ پنجنفره بین ۴۸۲ تا ۵۱۱ لیتر ظرفیت دارد و امکان برداشتن صندلیهای ردیف سوم هم وجود خواهد داشت. پنج پورت USB برای شارژ و سیستم تهویهٔ قدرتمند هم از دیگر ویژگیهای داخلی این کراساوور جدید فرانسوی هستند.
این C3 ایرکراس جدید روی نسخهٔ کشیدهای از پلتفرم CMP ساخته شده که در نسخهٔ اروپایی هم استفاده میشود اما این دو نسخه در پیشرانهها باهم متفاوت هستند. مدل جدید صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری توربو عرضه میشود که ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد و نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. در آینده یک نسخهٔ تمام الکتریکی هم ارائه خواهد شد.
سیتروئن C3 ایرکراس جدید در برزیل و هند تولید خواهد شد. این کراساوور فرانسوی اواخر امسال در هند و آمریکای جنوبی عرضه میشود و سپس در سال ۲۰۲۴ راهی بازار اندونزی خواهد شد. این خودرو دومین مدل از سه محصولی است که سیتروئن بهطور خاص برای بازارهای در حال رشد در نظر گرفته و امیدوار است از این طریق ۳۰ درصد از فروش شرکت تا سال ۲۰۲۵ در بازارهای خارج از اروپا صورت گیرد.