رادفورد تایپ 2-62 پایکس پیک با 700 اسب بخار قدرت معرفی شد
رادفورد از خودروی سبکوزن با قدرت ۷۰۰ اسب بخار برای رقابت در پایکس پیک ۲۰۲۳ رونمایی کرد. این سوپراسپرت، تایپ ۲-۶۲ پایکس پیک ادیشن نام دارد. اگر نگاهی به لیست رقبای حاضر در مسابقات پایکس پیک ۲۰۲۳ بکنید شاهد محصولات پرفورمنس زیادی از برندهای...
رادفورد از خودروی سبکوزن با قدرت ۷۰۰ اسب بخار برای رقابت در پایکس پیک ۲۰۲۳ رونمایی کرد. این سوپراسپرت، تایپ ۲-۶۲ پایکس پیک ادیشن نام دارد.
اگر نگاهی به لیست رقبای حاضر در مسابقات پایکس پیک ۲۰۲۳ بکنید شاهد محصولات پرفورمنس زیادی از برندهای گوناگون همچون فراری، فورد، پورشه، کی تی ام و رادیکال خواهید بود؛ اما خودروی شماره ۴ حاضر در این مسابقات اگرچه برای اکثر شما عزیزان ناشناخته است اما با نام رادفورد پایکس پیک ادیشن شناخته میشود و ظاهراً حرفهای زیادی برای گفتن دارد. در ادامه شما را با شرکت رادفورد آشنا میکنیم.
در آغاز باید گفت رادفورد که قبلاً با نام هارولد رادفورد شناخته میشد فروشنده خودروهای رولزرویس و بنتلی است که در اواخر دهه ۴۰ میلادی، بدنههای سفارشی تولید میکرد. این مجموعه در دهه ۶۰ میلادی به خاطر تولید نسخههای لوکس محصولات مینی مشهور شد. رادفورد حدود ۲ سال پیش توسط جنسن باتن قهرمان اسبق مسابقات فرمول ۱ و یک مجری تلویزیونی احیا شد. اولین محصول شرکت تازهنفس رادفورد در آگوست ۲۰۲۱ معرفی گردید و حالا قرار است نسخه مسابقهای آن خودرو در پایکس پیک ۲۰۲۳ حضور یابد.
این خودرو که در واقع با نام پایکس پیک ادیشن شناخته میشود بر پایه تایپ ۲-۶۲ استاندارد شکل گرفته اما تغییرات زیادی را نسبت به مدل جادهای تجربه کرده است. برای مثال شاسی آلومینیومی مدل استاندارد جای خود را به یک مونوکوک کامپوزیتی کامل داده و پهنای آن نیز چند میلیمتری بیشتر شده است. ساب فریمهای جلو و عقب جدید به همراه تغییراتی در مهندسی سیستم تعلیق و… نیز جزو دیگر بهبودهای مدل مسابقهای هستند. به این موارد باید آیرودینامیک جدید با استفاده از قطعات فیبر کربنی را افزود که باعث بهبود داون فورس تولیدی در سرعتهای بالاتر میشوند. چنین ویژگیهایی برای خودروهای مسابقهای حاضر در پایکس پیک حیاتی خواهد بود.
نیروبخش رادفورد تایپ ۲-۶۲ پایکس پیک ادیشن پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری سوپرشارژردار است که تنها بلوک پایین آن با نسخه جادهای مشترک بوده و حالا حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیروی قابلتوجه از طریق گیربکس سکونشئال به چرخ های عقب فرستاده میشود. رادفورد تخمین میزند این خودرو در عرض ۲.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت را ثبت کند؛ اما رسیدن به چنین عملکردی چگونه ممکن است؟ رادفورد میگوید وزن خودروی خود تنها ۸۶۱ کیلوگرم است! پشت فرمان خودروی مسابقهای رادفورد تانر فوست خواهد نشست. او در مصاحبه با رسانهها گفته است:
خودروی ما اساساً به جز طراحی کلی و برخی قطعات هیچ وجه اشتراکی با نسخه جادهای ندارد و تمامی بخشها دارای طراحی بهبود یافته یا سفارشی هستند