تعهدات معوق سایپا دیزل در سال جاری صفر می شود
مدیرعامل شرکت سایپادیزل با تاکید بر اینکه در سال جاری تعهدات معوق این مجموعه صفر می شود، گفت: طرح های توسعه ای، تنوع محصول، افزایش تولید و تحقق صادرات محصولات تجاری و کار در شرکت سایپا دیزل با جدیت دنبال می شود.
مدیرعامل شرکت سایپادیزل با تاکید بر اینکه در سال جاری تعهدات معوق این مجموعه صفر می شود، گفت: طرح های توسعه ای، تنوع محصول، افزایش تولید و تحقق صادرات محصولات تجاری و کار در شرکت سایپا دیزل با جدیت دنبال می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از سایپانیوز، محمدحسن محمدزاده در نشست هم اندیشی مدیران نمایندگی های شرکت خدمات فنی رنا، اظهارداشت: مجموعه سایپا دیزل در سال 98، بیش از 2 هزار دستگاه ولوو تعهد معوق داشت و اکنون این تعداد به کمتر از 300 دستگاه رسیده است. بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال جاری، به تمام تعهدات معوق پاسخ داده خواهد شد و همزمان، طرح های توسعه ای پیش می رود.
او افزود: با حمایت های که از سوی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا صورت گرفت، توانستیم از مشکلات و چالش های جدی که داشتیم عبور و به تعهدات معوق خود عمل کنیم.
محمدزاده گفت: در حال حاضر سایپا دیزل سه برنامه کلیدی در دستور کار دارد که اولین آن صفر شدن تعهدات معوق است. دیگری کاهش بدهی های بانکی است که از مدت ها پیش بر این مجموعه تحمیل شده بود؛ این مجموعه 2 هزار و 200 میلیارد تومان بدهی بانکی و همچنین هزینه های مالی که سالانه بین 300 تا 400 میلیارد تومان اضافه می شد، داشت. خوشبختانه این بدهی ها با تولید انجام شده، سیر کاهشی یافته است.
او یادآورشد: برنامه سومی که سایپا دیزل با جدیت دنبال می کند، افزایش سرمایه است، این مهم دو مرحله دارد که شامل تجدید ارزیابی و آورده سهامداران است. این برنامه بعد از صفر شدن تعهدات معوق اجرایی می شود.
مدیرعامل شرکت سایپادیزل گفت: با توجه به تاکید و رویکرد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مبنی بر تولید خودروهای تجاری، کار و عمومی، هدف گذاری شده است که در این بخش تنوع محصول داشته باشیم و با مجموعه زامیاد نیز همکاری های مشترکی تعریف کنیم تا ضمن تامین نیاز داخل، بتوان صادرات را هم دنبال کرد.
او با تاکید بر اینکه اتوبوس شهری و بین شهری نیاز مبرم کشور است و در این خصوص باید برنامه ریزی دقیق کرد، یادآورشد: با استفاده از توانمندی و پتانسیل شرکت زامیاد به خصوص در حوزه خدمات پس از فروش که البته در مقطع فعلی هم در حال انجام است، می توان در حوزه تجاری و تجاری سازی کارهای بزرگی را تعریف و محصولات به روز و باکیفیتی را عرضه کرد.