بازگشت موج اعتصاب‌ها به حمل و نقل ریلی آلمان


بازگشت موج اعتصاب‌ها به حمل و نقل ریلی آلمان

اتحادیه راه آهن و حمل و نقل آلمان در پی دست نیافتن به توافقی با کارفرمایان بر سر دستمزدها مجددا برای یک اعتصاب ۵۰ ساعته در این کشور فراخوان داده است.

بازگشت موج اعتصاب‌ها به حمل و نقل ریلی آلمان

به گزارش راهبرد معاصر، در مناقشه چانه زنی جمعی با شرکت های راه آهن، اتحادیه EVG می خواهد فشارها برای رسیدن به خواسته های خود در مذاکرات را بیشتر کند. برای این منظور این اتحادیه مجددا از کارگران می خواهد که اوایل هفته آینده کار خود را متوقف کرده و اعتصاب کنند.در سایه این اعتصاب ها حرکت اکثر قطارها احتمالا لغو خواهند شد.

به این ترتیب در مناقشه چانه زنی جمعی با کارفرمایان، اتحادیه راه آهن و حمل و نقل (EVG) می خواهد از عصر یکشنبه به مدت 50 ساعت حمل و نقل قطار ها در سراسر آلمان را فلج کند. این اتحادیه اعلام کرد که سومین اعتصاب هشداردهنده در سال جاری از یکشنبه ساعت 22:00 تا ظهر سه شنبه ساعت 12:00 ادامه خواهد داد. این اعتصاب ها حمل و نقل بین شهری و منطقه ای و همچنین حمل و نقل بار را تحت تاثیر قرار می دهد.

کریستین لوروچ، از مذاکره کنندگان این اتحادیه گفت: از آنجایی که تحرک کمی در میزهای مذاکره وجود دارد، اعتصاب دیگری رخ خواهد داد. وی گفت: فشار به طور قابل توجهی افزایش می یابد زیرا کارفرمایان هیچ راه دیگری برای ما باقی نمی گذارند.

EVG از اواخر فوریه در حال مذاکره با 50 شرکت راه آهن در مورد قراردادهای جمعی جدید است. این شامل حدود 230000 کارمند است که 180000 نفر از آنها برای ( (DB( دویچه بان) کار می کنند. دور بعدی مذاکرات با دویچه بان برای 23 ماه می برنامه ریزی شده است. به گفته این اتحادیه، تا توافقنامه در چانه زنی دسته جمعی هنوز راه زیادی باقی مانده است.

این اتحادیه پیش از این دو بار در هفته ها و ماه های گذشته برای اعتصاب های هشدار دهنده در خطوط ریلی فراخوان داده بود که با آن EVG حمل و نقل منطقه ای و قطارها در مسافت های طولانی را متوقف کرد. کوزیما اینگنشای، عضو هیئت مدیره EVG اخیراً اشاره کرده بود که اعتصاب هشداردهنده بیشتر می‌تواند طولانی‌تر باشد. وی افزود: ما می‌توانیم راه‌آهن را برای هفته‌ها فلج کنیم.

در گفتگو با صنعت، این اتحادیه خواستار دریافت حداقل 650 یورو بیشتر در ماه یا 12 درصد برای افراد دارای درآمد بالاتر در یک دوره دوازده ماهه است. قبل از آن، او می‌خواهد در مذاکرات با راه‌آهن، پرسش‌های اساسی درباره حداقل دستمزد را روشن کند. حدود 2000 کارمند در DB تاکنون فقط کمک هزینه دریافت کرده اند زیرا حداقل دستمزد در سال های اخیر سریعتر از جدول تعرفه ها افزایش یافته است. این اتحادیه مایل است حداقل دستمزد قانونی 12 یورو را قبل از مذاکره برای افزایش تعرفه‌ها در جدول‌ها لحاظ کند.

تا کنون، DB حداقل تا روز سه شنبه از پذیرش این درخواست ها امتناع کرده است. شرکت راه آهن پیشنهاد کرد "که حداقل دستمزد قانونی 12 یورو از اول مارس 2023 در تمام جداول پرداخت گنجانده شود. به اعتقاد شرکت راه آهن آلمان این افزایش دستمزد پیشنهادی تأثیر بیشتری بر کارمندان مربوطه دارد. دویچه بان همچنین پیشنهاد داده است که در یک قرارداد جمعی تصریح کند که کارکنان DB همیشه 5 درصد بیشتر از حداقل دستمزد قانونی حقوق خواهند داشت، حتی اگر تعدیل‌هایی در آینده وجود داشته باشد.

شرکت راه آهن در این شرایط اعلامیه اعتصاب هشدار EVG را کاملاً اغراق آمیز و نامتناسب ارزیابی کرده است.

اعتصاب ها در اعتراض به دستمزدها مدتهاست که در بخش های مختلف آلمان ادامه دارد.

روز پنج شنبه گذشته هم اعتصاب‌هایی در بخش حمل و نقل عمومی در برخی ایالات آلمان منجر به اختلالاتی شد.

اتحادیه‌های آلمان در روز اول ماه می مصادف با اعتراضات روز کارگر هم از عزم خود برای تداوم فشارها بر کارفرمایان برای احقاق حقوق خود و در صورت لزوم تداوم اعتصاب‌ها خبر دادند./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قتل خونین همسر با دستور زن خیانتکار+گفتگو با متهم