درگ جالب تویوتا GR یاریس و سوپرا با موتورسیکلت رالی!
در یک مسابقهٔ درگ جالب، تویوتا GR یاریس و GR سوپرا به مصاف موتورسیکلت رالی با تنها ۷۲ اسب بخار قدرت رفتهاند. تویوتا GR سوپرا و GR یاریس خودروهای پرفورمنس هستند و در ۴۰۰ متر مدلهای سریعی بهحساب میآیند اما ویدئوی جدیدی از کارواو نشان...
در یک مسابقهٔ درگ جالب، تویوتا GR یاریس و GR سوپرا به مصاف موتورسیکلت رالی با تنها ۷۲ اسب بخار قدرت رفتهاند.
تویوتا GR سوپرا و GR یاریس خودروهای پرفورمنس هستند و در ۴۰۰ متر مدلهای سریعی بهحساب میآیند اما ویدئوی جدیدی از کارواو نشان میدهد که وسیلهای با چرخهای کمتر و قدرت بسیار پایینتر میتواند بهراحتی آنها را مغلوب کند. این تویوتاها در برابر یک موتورسیکلت رالی قرار گرفتهاند که راکب آن «سم ساندرلند»، برندهٔ دو دورهٔ مسابقات داکار است. این موتورسیکلت از یک پیشرانهٔ تک سیلندر ۴۵۰ سیسی استفاده میکند که تنها ۷۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما با وزن فقط ۱۵۰ کیلوگرم، بسیار سبک است.
زیر کاپوت GR یاریس یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بسیار بزرگتر قرار گرفته که ۲۶۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی این نیرو را به هر چهارچرخ منتقل میکند تا هاچبک ۱۲۸۰ کیلوگرمی به حرکت درآید. GR سوپرا با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو قویترین خودروی این جمع محسوب میشود. این موتور ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و باید وزنی ۱۵۰۲ کیلوگرمی را حرکت دهد. این کوپۀ ژاپنی هم مثل یاریس به گیربکس دستی مجهز است اما نیرو را فقط به چرخهای عقب انتقال میدهد.
در اولین درگ، یاریس پس از شروع مناسب با مشکل مواجه شد و موتورسیکلت رالی بهراحتی آن را مغلوب کرد. نتیجهٔ مسابقهٔ دوم هم متفاوت نبود زیرا هرچند یاریس شروع بهتری داشت و فاصله را کم کرد اما این برای کسب پیروزی کافی نبود. در مسابقات بعدی، سوپرا جایگزین یاریس شد اما بازهم نتیجه تغییری نکرد زیرا موتورسیکلت هنوز هم در ۴۰۰ متر سریعتر بود و پس از ۱۱ ثانیه به خط پایان رسید درحالیکه سوپرا این کار را در ۱۲ ثانیه انجام داد و یاریس برای پیمودن ۴۰۰ متر به ۱۲.۵ ثانیه زمان نیاز داشت.
مسابقهٔ پایانی یک درگ جالب ۲۰۰ متری بود که موتورسیکلت روی خاک و خودرو روی آسفالت قرار گرفت. در اینجا اولین پیروزی تویوتا حاصل شد و سوپرا توانست ظرف ۸.۶ ثانیه به خط پایان برسد درحالیکه موتورسیکلت این کار را در ۹ ثانیه انجام داد. در مسابقهٔ رولینگ این موتورسیکلت بود که دوباره پیروز شد اما در آزمایش ترمز، سوپرا در مسافت کمتری متوقف شد و دومین برد خود را کسب کرد.