درگ بزرگ پیکاپ‌های میان سایز، از هایلوکس و رنجر تا گریت وال و ایسوزو


درگ بزرگ پیکاپ‌های میان سایز، از هایلوکس و رنجر تا گریت وال و ایسوزو

در درگی جالب، هفت پیکاپ میان سایز شامل فورد رنجر، تویوتا هایلوکس، فولکس‌واگن آماروک، گریت وال پائو، ایسوزو D-Max، نیسان ناوارا و میتسوبیشی ترایتون به مصاف هم رفته‌اند. قطعاً خریداران یک پیکاپ را برای مسابقه دادن نمی‌خرند ولی بااین‌حال،...

در درگی جالب، هفت پیکاپ میان سایز شامل فورد رنجر، تویوتا هایلوکس، فولکس‌واگن آماروک، گریت وال پائو، ایسوزو D-Max، نیسان ناوارا و میتسوبیشی ترایتون به مصاف هم رفته‌اند.

قطعاً خریداران یک پیکاپ را برای مسابقه دادن نمی‌خرند ولی بااین‌حال، مسابقات درگ روش جالبی برای ارزیابی توانایی‌های خودروها از لحاظ شتاب و چسبندگی و است و این شامل پیکاپ‌ها هم می‌شود. وب‌سایت Cars.co.za آفریقای جنوبی اخیراً هفت نمونه از مشهورترین پیکاپ‌های میان سایز بازار را گرد هم جمع کرده تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها سریع‌تر است. البته بین مشخصات خودروها اختلاف زیادی وجود دارد پس بیایید با شرکت‌کنندگان و اعداد آن‌ها آشنا شویم.

قوی‌ترین خودروهای این جمع فورد رنجر و فولکس‌واگن آماروک هستند که هردو ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند. نزدیک‌ترین رقیب این دو پیکاپ روی کاغذ تویوتا هایلوکس با پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل است که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. رقیب بعدی میتسوبیشی ترایتون است که هرچند با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور یکی از ضعیف‌ترین پیکاپ‌های این جمع محسوب می‌شود اما از سوی دیگر، وزن سبک‌تری هم دارد.

در این مسابقهٔ درگ بزرگ پیکاپ‌ها مدلی هم از چین حضور دارد که گریت وال پائو نام دارد اما با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیف‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود. در این ویدئو اما یک ژاپنی دیگر هم بنام نیسان ناوارا حضور دارد که روی کاغذ با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور، اعداد قابل‌قبولی را نشان می‌دهد اما در عمل ناامیدکننده است. در آخر هم به ایسوزو D-Max با پیشرانهٔ ۳ لیتری دیزلی و ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسیم که کاملاً در برابر ناوارا قرار می‌گیرد. خب با توجه به این اعداد، فکر می‌کنید کدام پیکاپ پیروز این درگ باشد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

توسعه فناوری و جهش تولید با محوریت نوآوری