معرفی آئودی RSQ۸ منصوری با گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر

در اقدامی کمسابقه، منصوری به سراغ محصولی از آئودی رفته است. اینبار، شاسی بلند پرچمدار آلمانی از سری RSQ۸ توسط مهندسان منصوری، مجهز به کیت بدنه اختصاصی و تقویت پیشرانه، تولید خواهد شد. منصوری در سال ۲۰۲۱، خودروی استیشن واگن آئودی RS۶ آوانت...
در اقدامی کمسابقه، منصوری به سراغ محصولی از آئودی رفته است. اینبار، شاسی بلند پرچمدار آلمانی از سری RSQ۸ توسط مهندسان منصوری، مجهز به کیت بدنه اختصاصی و تقویت پیشرانه، تولید خواهد شد.
منصوری در سال ۲۰۲۱، خودروی استیشن واگن آئودی RS۶ آوانت را بهینهسازی کرد و مورد توجه قرار گرفت. حالا با گدشت ۲ سال از اولین تجربهی اختصاصی با آئودی، RSQ۸ نیز به گروه محصولات تیونینگ منصوری اضافه شده است.

در بازار جهانی، شهرت و فروش شاسیبلندهای آئودی از سری Q۸ مشابه رقبای ساخت دیگر برندهای آلمانی نیست. این محصول، از نظر فنی و جایگاه تجاری، مشابهتهای زیادی با پورشه کاین دارد اما به دلایل مختلف، از جمله قیمت نسبتا زیاد، محبوبیت چشمگیر در بازار جهانی ارائه نمیکند. آستانه قیمت Q۸ و RSQ۸ به ترتیب ۷۵ و ۱۲۵ هزار دلار است؛ درحالیکه پورشه کاین استاندارد و کاین توربو، ۸۰ و ۱۳۵ هزار دلار قیمت دارند.
از سویی دیگر، کارشناسان رسانههای مختلف، شامل CarAndDriver و بسیاری دیگر، معتقدند RSQ۸ یکی از بهترین شاسیبلندهای لوکس -اسپرت دنیا است. کیفیت رانندگی و عملکرد فنی این خودرو، به شدت تحسین شده و در نسخه ۲۰۲۳ با اختلاف اندک، امتیازات بالاتری نسبت به کاین توربو و بیامو X۶M دارد. احتمالا به همین دلیل، مهندسان منصوری برای بهینهسازی RSQ۸ وارد عمل شدهاند.
در نمای بیرونی RSQ۸ منصوری، تزئینات مشابه RS۶ آوانت تیونینگ ۲۰۲۱ دیده میشود. رنگ تیره برای بدنه و خط متضاد کشیده شده روی کاپوت جلو تا انتهای بدنه، این خودروها را مشابه کرده است. برای RSQ۸ نیز، حجم قابل توجهی از ادوات فیبرکربن وجود دارد که شامل درپوش موتور، سپرها، آینههای جانبی، رینگ و بال عقب میشود. حجمدهی و حفرهسازی روی کاپوت جلو و سپرها به گونهای است که حس اسرت و تهاجمی RSQ۸ منصوری را افزایش میدهد.
هرچند که منصوری به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ادوات فیبرکربن برای تیونینگ بدنه شناخته میشود؛ توانایی بسیار خوب در تقویت فنی خودروها نیز دارد. مهندسان منصوری از موتور ۴ لیتر V۸ آئودی RSQ۸ قدرت ۷۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتنمتر گرفتهاند؛ درحالی که محصول استاندارد کارخانه، ۵۹۱ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتنمتر دارد. البته بهینهسازی انجام شده توسط منصوری، تاثیر چندانی بر شتاب اولیه خودرو نداشته و مشابه نسخهی اصلی، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در زمان ۳/۳ ثانیه انجام میشود. همچنین نهایت سرعت محدود شده به ۳۰۰ کیلومتر برساعت در مدل استاندارد، برای نسخهی منصوری به ۳۲۰ کیلومتر برساعت رسیده است که احتمالا برای مصرفکننده، اهمیت چندانی ندارد.
آنچه خریداران متمول را برای مالکیت خودروهای منصوری تشویق میکند؛ بازطراحی بدنه و ادوات کابین است. هنوز تصویری از داشبورد فرمان و صندلیهای RSQ۸ منصوری موجود نیست اما میتوان اطمینان داشت، سطحی باونکردنی از شخصیسازی برای مشتریان، قابل سفارش باشد. فعلا، تایرهایی با پهنای ۲۹۵ میلیمتر در جلو و ۳۵۵ میلیمتر در عقب، روی چرخهای ۲۴ اینچ RSQ۸ منصوری ارائه شده است که برای خودروی استاندار کارخانه، موجود نیست.
باتوجه باسابقهی منصوری در تیونینگ خودروهای مختلف، میتوان احتمال داد RSQ۸ نیز در حدود ۲ برابر نسخهی اصلی، قیمتگذاری شود. با این شرایط، احتمالا دستپروردهی جدید منصوری با قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار فروخته خواهد شد.