معرفی نسل جدید لکسوس GX، پوست‌اندازی پس از 14 سال


معرفی نسل جدید لکسوس GX، پوست‌اندازی پس از 14 سال

نسل جدید لکسوس GX به‌عنوان پسرعموی لوکس تویوتا پرادو، با پلت‌فرم جدید و پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۳۴۹ اسب بخار قدرت معرفی شده است. سرانجام پس از نزدیک به ۱۴ سال، لکسوس نسل جدید شاسی‌بلند GX را معرفی کرده است. لکسوس این خودرو را...

نسل جدید لکسوس GX به‌عنوان پسرعموی لوکس تویوتا پرادو، با پلت‌فرم جدید و پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۳۴۹ اسب بخار قدرت معرفی شده است.

سرانجام پس از نزدیک به ۱۴ سال، لکسوس نسل جدید شاسی‌بلند GX را معرفی کرده است. لکسوس این خودرو را یکی از لوکس‌ترین راه‌ها برای پیمودن مسیرهای آفرود توصیف کرده است. GX جدید در ظاهر تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده تا به‌راحتی از نسل قبلی قابل‌تشخیص باشد. در این ماشین جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل لکسوس به زیبایی طراحی شده و در طرفین آن چراغ‌هایی خودنمایی می‌کنند که از گرافیک خانوادگی برند لوکس تویوتا بهره می‌برند.

در عقب خودرو شاهد چراغ سراسری ساده‌ای هستیم که زیر شیشهٔ بزرگ عقب جای گرفته است. این شیشه می‌تواند مستقل از درب صندوق باز شود. GX جدید با ۵,۰۰۵ میلی‌متر طول ۷۰ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده و فاصلهٔ محوری آن نیز ۶۰ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. همچنین عرض خودرو با رشد ۹۵ میلی‌متری به ۲,۱۱۷ میلی‌متر رسیده و ارتفاع آن بسته به نوع تایرها بین ۱,۹۱۵ تا ۱,۹۳۵ میلی‌متر خواهد بود.

نسل جدید GX در شش تیپ مختلف بنام‌های پریمیوم، پریمیوم پلاس، لاکچری، لاکچری پلاس و دو تیپ کاملاً جدید اوورتریل و اوورتریل پلاس به بازار عرضه خواهد شد. این دو تیپ جدید از توانایی‌های آفرود بیشتری برخوردارند و به‌صورت استاندارد به صفحات محافظ آلومینیومی و لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین روی رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز هستند. برای جای دادن این لاستیک‌های بزرگ نیز دو تیپ مذکور به فلاپ گلگیر مجهز می‌شوند.

تیپ‌های اوورتریل همچنین به‌صورت استاندارد از قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب، سیستم تعلیق دینامیکی الکترونیکی که آنتی‌رول بارها را در هنگام آفرود قطع می‌کند و مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های آفرود مثل مالتی تراین سلکت، کراول کنترل، کنترل پایین رفتن از شیب و سیستم مانیتور سه‌بعدی مالتی تراین بهره می‌برند. در تیپ اوورتریل پلاس نیز صندلی‌های جلوی بهتری ارائه می‌شود که با ماساژور و تنظیمات برقی بیشتر، برای راحتی در آفرود طراحی شده‌اند.

نسل جدید GX بجای موتور V8 تنفس طبیعی قدیمی حالا با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید تویوتا ارائه می‌شود که قبلاً آن را در لندکروزر، تاندرا، سکویا و لکسوس LX جدید دیده‌ایم. این موتور در اینجا ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. GX فعلاً فقط با همین یک موتور عرضه می‌شود اما لکسوس وعدهٔ ارائهٔ یک پیشرانهٔ هیبریدی را هم در آیندهٔ نزدیک داده است. انتقال نیرو توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و سامانهٔ چهارچرخ محرک مثل نسل قبلی استاندارد خواهد بود درحالی‌که یک دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود تورسن هم ارائه می‌شود. علاوه بر این، گیربکس کمکی خودرو بهبود پیدا کرده و ظرفیت یدک کشی به ۳۶۳۰ کیلوگرم رسیده است.

نسل جدید GX در داخل از آخرین زبان طراحی لکسوس بهره می‌برد و ویژگی‌هایی را از مدل RX قرض گرفته است. نمایشگر ۱۴ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه و دکمه‌های اختصاصی برای ویژگی‌های آفرود از ویژگی‌های داخلی این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی هستند. GX به سه ردیف صندلی مجهز است و ظرفیت حمل هفت نفر را دارد اما در صورت سفارش صندلی‌های کاپیتانی برای ردیف دوم به ظرفیت به شش نفر کاهش پیدا می‌کند. در کابین این خودرو همچنین ۱۲ جا لیوانی و شش پورت شارژ تعبیه شده است.

نسل جدید لکسوس GX در کارخانهٔ ژاپن تولید می‌شود و در اوایل سال ۲۰۲۴ برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

شعر غمگین شب یلدا + مجموعه اشعار زیبای غم و ناراحتی شب یلدا