دوچرخه کوهستان دوکاتی با پیشرانه برقی و بدنه کربنی معرفی شد
دوکاتی با معرفی نسخهای سفارشی از دوچرخه کوهستان خود اعضای خانواده e-enduro را گسترش داده است. این دوچرخه برقی که برای آفرود در سختترین شرایط طراحی شده از فریم کربنی سود میبرد. سری دوچرخههای e-enduro دوکاتی به پیشرانههای برقی مجهز هستند...
دوکاتی با معرفی نسخهای سفارشی از دوچرخه کوهستان خود اعضای خانواده e-enduro را گسترش داده است. این دوچرخه برقی که برای آفرود در سختترین شرایط طراحی شده از فریم کربنی سود میبرد.
سری دوچرخههای e-enduro دوکاتی به پیشرانههای برقی مجهز هستند و برای عبور از سربالاییها و سرازیریهای خشن طراحی شدهاند. دوکاتی میگوید مدل سفارشی پاور استیج RR لیمیتد ادیشن از تکنولوژی مواد کربنی برای تحمل استرسهای وارد شده در زمان عبور از مسیرهای خشن سود میبرد. طراحان دوکاتی با استفاده از روشهای مدرن توانستهاند استحکام نقاطی را که تحتفشار قرار میگیرند بهبود بخشند. در واقع بخشهایی همچون فرمان، زنجیر و پیشرانه تقویت شدهاند.
دوکاتی میگوید تنها ۲۳۰ دستگاه از دوچرخه کوهستان پاور استیج RR را تولید خواهد کرد و هریک حدود ۱۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت؛ اما نیروبخش محصول موردبحث واحد درایو شیمانو EP801 است که ۲۵۰ وات قدرت اسمی (۰.۳ اسب بخار) و ۸۵ نیوتون متر گشتاور را ارائه میکند. دو حالت سواری وجود دارد که یکی مشابه حالت خودکار برای سفرهای طولانی بوده و دیگری نیز بیشتر روی پرفورمنس در مسیرهای کوتاهتر تمرکز دارد. دوکاتی میگوید باتری جداشدنی ۶۳۰ واتساعتی شیمانو داخل لولهای عمودی قرار گرفته تا مرکز ثقل پایینتری حاصل شود و توازن دوچرخه افزایش یابد.
از دیگر ویژگیهای دوچرخه کوهستان دوکاتی میتوان به دندههای ۱۲ سرعته و الکترونیکی در عقب اشاره کرد. این دندهها که از نوع SRAM GX AXS هستند تعویضهای دقیقتری دارند. چرخ جلوی دوچرخه ابعاد ۲۹ اینچی دارد درحالیکه ابعاد چرخ عقب به ۲۷.۵ اینچ میرسد. لاستیکهای پیرلی اسکورپیون اندورو S در جلو و اسکورپیون EMTB-S در عقب نیز حداکثر چسبندگی را ایجاد میکنند. جیورجیو فاوارتو مدیر بخش دوچرخههای برقی دوکاتی میگوید:
پروژه دوچرخه برقی دوکاتی با عرضه MIG-RR که اولین محصول تولیدی با همکاری شرکت توک بود شکل گرفت. امروز دوکاتی با معرفی مدل سفارشی پاور استیج RR حضور خود در این کلاس را تقویت کرده و به دنبال پاسخگویی به نیازهای بیشتر مشتریان است.