فراری 308 با پیشرانه 1000 اسب بخار هوندا؛ حمله به پیست برای پیروزی!


فراری 308 با پیشرانه 1000 اسب بخار هوندا؛ حمله به پیست برای پیروزی!

افراد مختلف نظرات گوناگونی درباره فراری ۳۰۸ مجهز به پیشرانه هوندا خواهند داشت. برخی افراد چنین خودرویی را عالی می‌دانند درحالی‌که برخی دیگر اصلاً علاقه‌ای به آن ندارند. اما صرف‌نظر از نظرات گوناگون درباره چرایی انجام چنین کاری باید گفت این فراری...

افراد مختلف نظرات گوناگونی درباره فراری ۳۰۸ مجهز به پیشرانه هوندا خواهند داشت. برخی افراد چنین خودرویی را عالی می‌دانند درحالی‌که برخی دیگر اصلاً علاقه‌ای به آن ندارند.

اما صرف‌نظر از نظرات گوناگون درباره چرایی انجام چنین کاری باید گفت این فراری ۳۰۸ که مشاهده می‌کنید از نیروگاه آهنین و توربوی هوندا با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت سود می‌برد و فرایند تولید آن بیش از ۲ سال طول کشیده است. خودروی موردبحث محصول شرکت استنس ورکس بوده و جذابیت‌های زیادی دارد. مایک به عنوان مالک خودرو فکر می‌کند فراری ۳۰۸ GTBi استاندارد قدرت کم، وزن زیاد و قیمت بالایی دارد و به همین خاطر درصدد سبک‌تر و سریع‌تر ساختن آن بوده است. کار تجهیز فراری ۳۰۸ به پیشرانه هوندا با انتخاب پیشرانه K24 توربوی این برند ژاپنی شروع شده و بسیاری از قطعات فراری از جمله لوله‌های سوخت برای کارتل خشک و سیستم‌های خنک کاری از نو تنظیم شده‌اند.

فراری 308 با پیشرانه هوندا

هد مایک تولید یک فراری رکوردشکن در پیست بوده است. مسابقات تایم اتک که ریشه اصلی‌اش به ژاپن بازمی‌گردد شبیه مسابقات اتوکراس بوده اما معمولاً از ۵ لپ در مسیری با پیچ‌های سریع‌تر تشکیل می‌شود. در واقع به مسابقاتی فکر کنید که برنده نهایی راننده‌ای خواهد بود که سریع‌ترین زمان طی یک دور پیست را ثبت کند. فراری ۳۰۸ با پیشرانه هوندا ظاهری متفاوت دارد و از جمله ویژگی‌های بصری آن می‌توان به قوس چرخ های جدید، ورودی‌های هوای بزرگ در جلو، رکاب‌های جانبی و بال عقب بزرگ اشاره کرد.

فراری 308 با پیشرانه هوندا
فراری 308 با پیشرانه هوندا
فراری 308 با پیشرانه هوندا

خودروی یاد شده ۱۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد و از رول کیج کامل مسابقه‌ای و تجهیزات ایمنی سود می‌برد. قدرت پیشرانه در بوست پایین به ۶۴۰ اسب بخار در چرخ های عقب می‌رسد اما در حد نهایی خود حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما عملکرد این فراری در پیست چگونه است؟ پس از گرم کردن و رساندن دما به حد ایده آل، مایک شروع به حرکت می‌کند و صدای پیشرانه بسیار خشن و عصبانی به نظر می‌رسد. گفته می‌شود این هیولای دگرگون شده در باتن ویلو زمان ۱ دقیقه و ۵۸ ثانیه را برای یک دور پیست ثبت کرده است. البته اندکی بعد مشکلی نه چندان حاد در پیشرانه به وجود آمده ولی تیم مسابقه دهنده اعلام کرده به زودی راهی مسابقه خواهد شد تا تایم‌های سریع‌تری ثبت کند.

فراری 308 با پیشرانه هوندا
فراری 308 با پیشرانه هوندا
فراری 308 با پیشرانه هوندا
برچسب ها
ویدئو کلیپ

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

آداب و رسوم شب یلدا در استان مازندران