مطالعه جدید نوسانات قابل توجهی را در محبوبیت موتوجی پی نشان می دهد
موتوجی پی ایران – تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی موتورسواران و تیم های حاضر در موتو جی پی تایید می کند که مارک مارکز از ولنتینو روسی به عنوان محبوب ترین چهره این سری مسابقات عبور کرده است. این مطالعه که توسط Epsilon Technologies و Far Consulting...
موتوجی پی ایران – تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی موتورسواران و تیم های حاضر در موتو جی پی تایید می کند که مارک مارکز از ولنتینو روسی به عنوان محبوب ترین چهره این سری مسابقات عبور کرده است.
این مطالعه که توسط Epsilon Technologies و Far Consulting انجام شده است، تأثیر 30000 پست منتشر شده در رسانه های اجتماعی توسط موتورسواران موتو جی پی و تیم ها از ابتدای ژانویه سال گذشته تا 6 نوامبر (زمانی که مسابقات قهرمانی در والنسیا به پایان رسید) بررسی کرده است.
در مجموع، موتو جی پی بیش از 378 میلیون بازدید ایجاد کرد که 150 میلیون آن به لطف حسابهای رسمی این سری بود.
این تجزیه و تحلیل که بر روی 128 پروفایل در پلتفرمهای مختلف در دسترس تمرکز دارد، امکان تصویربرداری بسیار تقریبی از رد پای موتو جی پی را در شبکههای اجتماعی فراهم میکند.
واقعیت به دست آمده در این مطالعات کاملاً واضح است: مارک مارکز با تفاوت بسیار زیادی در مقایسه با بقیه موتورسوارها، سوخت اصلی موتو جی پی در رسانههای اجتماعی است.
این روند در تمامی پلتفرم های دیگر (اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و تیک تاک) حفظ شده است. با این حال در طول تقویم سال گذشته، او 8 رویداد از 21 رویداد را به دلیل مصدومیت های مختلف از دست داد.
از نظر پلتفرم، محبوب ترین ابزار اینستاگرام است که در آن طی 11 ماه با بیش از 175 میلیون بازدید، 82.3 درصد از کل تعاملات را به خود اختصاص داده است. این بخش، ارزش یک نگاه دقیق تر را دارد.
یک جنبه بسیار چشمگیر، تفاوت قابل ملاحظه در تعداد طرفداران است که مارک مارکز را از قهرمان جهان سال 2021، فابیو کوارتارو که پنج برابر کمتر از موتورسوار هوندا دنبال کننده دارد، جدا می کند.
آندره آ دوویزیوزو بازنشسته سومین موتورسوار محبوب است و ماوریک وینالس در رتبه چهارم قرار دارد. در حالی که فرانچسکو بگنایا قهرمان کنونی جهان، در جایگاه هفتم قرار دارد.
مارکز 40 درصد از کل تعاملات در اینستاگرام را در اختیار دارد که نسبت به 17 درصد کوارتارارو، بسیار بالاتر است. یک مثال واضح تر از برتری اسپانیایی بر روی اینستاگرام، این واقعیت است که 10 پستی که بیشترین تعامل را ایجاد کرده اند متعلق به اوست.
الکس مارکز نیز از توجه ای که برادرش جلب می کند، استفاده می کند.
جدای از موارد فوق، این بخش بازتاب بزرگی از شور و شوقی است که موتوجی پی در اندونزی برانگیخته است.
در واقع، محتوای ارسال شده توسط میگل اولیویرا پس از پیروزی در مندلیکا تقریباً یک میلیون تعامل را برای موتورسوار پرتغالی به ارمغان آورد.
در همین راستا، همچنین قابل توجه است که هشت مورد از آن 10 پست مارک مارکز در اینستاگرام مستقیماً مربوط به گرندپری اندونزی بود، تصادفی که او را از مسابقه خارج کرد.
در توییتر، این الکسیس اسپارگارو است که هیچ ابایی از اظهار نظر خود ندارد و با 7 درصد سهم تعاملات رتبه سوم را در اختیار دارد اما با یک فاصله 38 درصدی از مارک مارکز قرار دارد، همینطور 11 امتیاز کمتر از کوارتارارو (18 درصد) دارد.
در مقایسه ای که بین تیم ها صورت گرفته نیز نظرات جالبی را داریم.
در حالی که برخی مانند هوندا و یاماها، عمدتاً به فعالیتهای ستارگان خود (مارکز و کوارتارو) متکی هستند، برخی دیگر مانند دوکاتی و آپریلیا، تلاش میکنند تا از پروفایل های شرکتی خود حداکثر استفاده را ببرند.
در مورد دوکاتی، برند ایتالیایی به لطف نتایج عالی به دست آمده در این سری و در سوپربایک جهانی که در پروفایل @DucatiCorse نیز منعکس شده است و همچنین استراتژی انتشار مدل های تولیدی، در رتبه بندی تعامل بین تیم های موتوجی پی پیشرو است. این امر به آن ها اجازه می دهد تصویر خود را به عنوان یک برند برنده در پیست ها و خیابان ها به نمایش بگذارد.