درگ جذاب مک‌لارن آرتورا، هوراکان پرفورمانته و پورشه 911 توربو S


درگ جذاب مک‌لارن آرتورا، هوراکان پرفورمانته و پورشه 911 توربو S

نبرد جذاب لامبورگینی هوراکان V10 تنفس طبیعی، پورشه ۹۱۱ توربو S شش سیلندر توئین توربو و مک‌لارن آرتورا V6 هیبریدی را ببینید. یک پورشه، یک لامبورگینی، یک مک‌لارن و یک پیست درگ ترکیبی است که آدرنالین خون علاقه‌مندان به ماشین را بالا می‌برد و در...

نبرد جذاب لامبورگینی هوراکان V10 تنفس طبیعی، پورشه ۹۱۱ توربو S شش سیلندر توئین توربو و مک‌لارن آرتورا V6 هیبریدی را ببینید.

یک پورشه، یک لامبورگینی، یک مک‌لارن و یک پیست درگ ترکیبی است که آدرنالین خون علاقه‌مندان به ماشین را بالا می‌برد و در ویدئوی جدید کارواو می‌توانیم این نمایش هیجان‌انگیز را ببینیم. در این رقابت شاهد پیشرانه‌های متفاوتی شامل شش سیلندر تخت توئین توربو، V10 تنفس طبیعی و V6 توئین توربوی هیبریدی خواهیم بود که همین تفاوت‌ها هم می‌تواند بر جذابیت نبرد سوپرکارها بیفزاید.

پورشه ۹۱۱ توربو S با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم، سنگین‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود و موتور تخت آن با ۳.۸ لیتر حجم و دو توربوشارژر، ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ PDK با تعویض دنده‌های برق‌آسا نیز این نیرو را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد.

بااین‌حال، سامانهٔ چهارچرخ محرک پورشه را در این درگ نمی‌توان مزیتی نسبت به یکی از رقبا به‌حساب آورد زیرا در لامبورگینی هوراکان پرفورمانته نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته هرچند قدرت ۶۴۰ اسب بخاری سوپرکار ایتالیایی کمی از رقیب آلمانی کمتر است اما گشتاور ۶۰۰ نیوتن متری آن با اختلاف زیادی پایین‌تر از توربو S قرار می‌گیرد. همچنین گیربکس دوکلاچهٔ لامبورگینی هم یک دنده کمتر دارد ولی از سوی دیگر، با وزن ۱۳۸۲ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از پورشه سبک‌تر است. البته این وزن خشک هوراکان بوده و با مایعات به ۱۴۸۰ کیلوگرم می‌رسد اما هنوز هم ۱۶۰ کیلوگرم کمتر از ۹۱۱ است.

و نهایتاً به مک‌لارن آرتورا با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی می‌رسیم. موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی این خودرو با ردلاین ۸,۵۰۰ rpm به‌تنهایی ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما یک موتور الکتریکی با ۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور هم در اینجا وجود دارد که مجموع خروجی را به ۶۸۰ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتن متر می‌رساند. در این خودرو هم وظیفهٔ انتقال نیرو بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است اما برخلاف دو رقیب دیگر، در آرتورا نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این می‌تواند یک نقطه‌ضعف برای سوپرکار مک‌لارن باشد اما در عوض این ماشین از مزیت گشتاور فوری موتور الکتریکی بهره می‌برد.

خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر می‌کنید پیروز این درگ جذاب کدام سوپراسپرت خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو S مک‌لارن آرتورا هوراکان پرفورمانته
پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی ۵.۲ لیتری V12
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۲۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب چهارچرخ
وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۴۹۸ کیلوگرم ۱۴۸۰ کیلوگرم
قیمت ۲۱۷,۵۵۰ پوند ۲۳۷,۵۰۰ دلار ۲۷۹,۱۸۵ پوند


توسعه فناوری و جهش تولید با محوریت نوآوری