درگ جذاب تویوتا سوپرا و دوج چلنجر هلکت؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟


درگ جذاب تویوتا سوپرا و دوج چلنجر هلکت؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

تویوتا سوپرا و دوج چلنجر هلکت جزو شناخته‌شده‌ترین خودروهای بازار هستند و به تازگی در برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند. به نظر شما پیروز این مسابقه درگ کدام خودرو خواهد بود؟ تویوتا سوپرا همواره در بین طرفداران خودروهای ژاپنی جایگاه قابل‌توجهی داشته...

تویوتا سوپرا و دوج چلنجر هلکت جزو شناخته‌شده‌ترین خودروهای بازار هستند و به تازگی در برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند. به نظر شما پیروز این مسابقه درگ کدام خودرو خواهد بود؟

تویوتا سوپرا همواره در بین طرفداران خودروهای ژاپنی جایگاه قابل‌توجهی داشته هرچند که جدیدترین نسل آن بر پایه بی ام و Z4 شکل گرفته و برخی طرفداران انتقاداتی به عملکرد آن داشته‌اند. البته این دسته از افراد معتقدند سوپرا می‌بایست بجای اتریش در ژاپن روی خط تولید می‌رفت و ماهیتی ژاپنی داشت. در طرف دیگر دوج چلنجر به ویژه در تریم هلکت جزو محبوب‌ترین خودروهای عضلانی آمریکایی محسوب می‌شود و به لطف پیشرانه ۸ سیلندر و ظاهری کلاسیک و با ابهت طرفداران زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید نسل قبلی سوپرا A80 در دهه ۹۰ میلادی به مصاف خودروهایی همچون دوج وایپر و فورد موستانگ SVT کبرا می‌رفت و حالا نوبت به جدیدترین نسل سوپرا رسیده تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

تویوتا سوپرا سالگرد 45 سالگی

در ویدئوی پیش رو دو مسابقه درگ بین تویوتا سوپرا و دوج چلنجر هلکت برگزار می‌شود. در نگاه اول و با توجه به مشخصات فنی هر دو خودرو شاید اکثر افراد اعتقاد داشته باشند دوج برنده این مسابقات خواهد بود. هلکت از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با ۷۱۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این نیروی قابل‌توجه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌های عقب می‌شود. شایان ذکر است وزن چلنجر هلکت به ۲۴۷۲ کیلوگرم می‌رسد و بنابراین با خودرویی سنگین‌وزن طرف هستیم. هرچند مالکان دوج کاملاً به این جمله اعتقاد دارند که جایگزینی برای حجم پیشرانه وجود ندارد!

دوج چلنجر هلکت

سوپرا در آمریکا با دو پیشرانه عرضه می‌شود که اولی از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۲۵۵ اسب بخار قدرت است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرا نیز ۳۸۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که تقریباً نصف قدرت دوج بوده اما باید دانست این خودروی ژاپنی با وزن ۱۸۱۴ کیلوگرمی خود بسیار سبک‌تر خواهد بود. ما نمی‌دانیم که این دو خودروی حاضر در درگ استوک هستند یا تیون شده اما فکر می‌کنیم اگر رانندگان در زمان استارت دقت بیشتری داشتند نتیجه‌ای متفاوت رقم می‌خورد. نظر شما چیست؟ آیا قدرت بیشتر دوج باعث برتری آن می‌شود یا اینکه وزن بالا پاشنه آشیل این خودروی عضلانی خواهد بود؟



توسعه فناوری و جهش تولید با محوریت نوآوری