بررسی ویدئویی کی ام سی J7، پرمدعای کمرقیب
معرفی خودرو کی ام سی J7 خودرویی سدان در کلاس لیفت بک و با طراحی اسپرت و جوانپسند است که در یک سال اخیر توانسته با ورود به خیابانهای کشورمان، نگاههای بسیاری را بهسوی خود جلب کند. این خودرو نسخه ریبج شده جک سهول A5 پلاس و در کلاس ابعادی C است....
معرفی خودرو
کی ام سی J7 خودرویی سدان در کلاس لیفت بک و با طراحی اسپرت و جوانپسند است که در یک سال اخیر توانسته با ورود به خیابانهای کشورمان، نگاههای بسیاری را بهسوی خود جلب کند. این خودرو نسخه ریبج شده جک سهول A5 پلاس و در کلاس ابعادی C است. یکی از جذابیتهای ظاهری این مدل، موشن یا رقص نور چراغ خوشامدگویی و بدرقه است که جلوه چشمگیری دارد. تعداد LED مورد استفاده در چراغها درمجموع ۱۴۲ عدد بوده و پیوستگی چراغهای جلو و عقب و باریکی آنها، چهرهای رادیکال و جسورانه ایجاد کردهاند که خشمگین و تهاجمی به نظر میرسد.
آنچه در این مطلب میخوانید:
رنگآمیزی مشکی رنگ چرخهای ۱۸ اینچی با تایرهای فاق کوتاه، نوار کروم سرتاسری و خط کشیده و رو به پایین سقف در قسمت عقب همگی باعث شدهاند تا با خودرویی مواجه شویم که کمتر شبیه خودروهای دیگر است. بااینحال هنوز الگوگیری از خودروهایی چون هوندا سیویک نسل قبل و کیا اپتیمای GT مشهود هستند. همه اینها مدیون دنیله گاگلیونه، طراح ایتالیایی این خودرو و طراح سابق آلفارومئو است که توانسته روحی پرتلاطم و عصبانی در این خودرو بدمد.
J7 نخستین محصول کرمان موتور با لوگوی جدید این شرکت است. البته لوگو تنها در روی کاپوت و عبارت KMC در عقب و روی فرمان استفاده شدهاند.
با ورود به داخل کابین در اتمسفری مدرن و ممتاز قرار میگیرید. در ابتدا نمایشگر عمودی مرکزی ۱۰.۴ اینچی که تقریباً مشابه مرسدس S کلاس جدید طراحی شده جلب توجه میکند. البته حاشیه این نمایشگر زیاد بوده و انتظار ویژگیهای آنچنانی هم از آن نباید داشت. غربیلک ۴ شاخه فرمان هم مشابه برخی مدلهای هیوندای است. سادگی و حذف دکمهها، استفاده از کلاستر دیجیتالی و نورپردازی داخلی قابل تنظیم باعث شده تا کابین جی سون علاوه بر اسپرت بودن، پیشرفته نیز به نظر برسد. تودوزی ترکیبی چرم و پارچه به رنگ سیاه و طوسی با دوختی سفید رنگ بر روی صندلیهایی با پشتسری یکپارچه، یک فضای اسپرت را تداعی میکند. کی ام سی جی سون اولین سدان چینی بازار است که بهجای سانروف معمولی از سقف پانورامیک با قابلیت بازشو بهره میبرد.
یکی از نقاط قوت این خودرو، فضای بار ۵۴۰ لیتری آن است که بهواسطه طریقه بازشدن درب صندوق که همراه با شیشه عقب بالا میآید، بارگیری راحت و بدون مشکلی را میسر میکند. بعلاوه با خواباندن صندلیهای عقب نیز به فضای کلی ۱۶۵۰ لیتر میرسید.
مشخصات فنی KMC J7
این سدان اسپرت مجهز به یک پیشرانه توربو GDI با حجم ۱۵۰۰ سیسی است که ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور را در دور موتور ۱۸۰۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده شش سرعته دوکلاچه DCT به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۸ ثانیه طی کند. موتور J7 به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز است؛ همچنین وزن خودرو ۱۴۸۵ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.
سیستم تعلیق J7 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از سیستم فنربندی مولتی لینک استفاده شده است. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی و مجهز به سامانههایی نظیر: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)، ترمز اضطراری (BOS) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور J7 به ترتیب ۴۷۸۰، ۱۸۲۰، ۱۴۹۲ و ۲۷۷۰ میلیمتر و وزن خالص آن هم ۱۴۸۵ کیلوگرم اعلام شده است. ابعاد ماشین بزرگتر از سدانهای کامپکت دیده میشود و مخصوصاً فاصله بین دو محور کشیده آن باعث میشود تا فضای پای زیادی برای سرنشینان مهیا باشد.
لوازم و تجهیزات KMC J7
کرمان موتور، این خودرو را با آپشنهای نسبتاً کاملی به بازار عرضه میکند. بسیاری از کنترلها توسط مانیتور مرکزی صورت میگیرند. دسته دنده برقی بوده و شیفتر پشت فرمان هم میتواند بر جذابیت رانندگی بیافزاید. روکشهای داخلی، ترکیبی از چرم و پارچه بوده و تونل مرکزی و کنسول با پوشش شیشهای و پیانو بلک براق هم جلوهای بسیار دلپذیر و لوکس به کابین دادهاند.
- سانروف پانورامیک
- صندوق عقب برقی
- شارژر بیسیم تلفن همراه و خروجی برق ۱۲ ولت برای ردیف جلو و عقب
- استارت بدون کلید و سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام الایدی جلو و عقب به همراه سیستم بدرقه و خوشآمد گویی
- صندلی برقی راننده به همراه گرمکن
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی به همراه شیفتر پشت فرمان
- صفحه کیلومتر دیجیتالی ۷ اینچی همراه با ۳ تم رنگی متفاوت
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوا و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- کول باکس
- نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۸ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اکو و اسپرت
- فرمان برقی با قابلیت تنظیم سفتی در سه حالت
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی با قابلیت انتخاب رنگ
- کروز کنترل
- اتوهلد Auto Hold
- سیستم ضد هرزگردی ESC
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی EPB
- سیستم کمکی ترمز اضطراری
- سنسور پارک عقب
- سنسور باران
- دوربین ۳۶۰ درجه
- و…
رانندگی با کی ام سی J7
کی ام سی J7 میخواهد با ارتفاع پایین خود و تکیه بر شاسی و پیشرانه قدرتمند، سواری هیجانانگیزی را مهیا سازد. این موضوع باعث میشود تا شاهد کوبش تعلیق مخصوصاً در بخش پشتی باشید. این ایراد، دلیل اصلی به صدا افتادن زودتر از موقع اتاق خواهد بود. سقف شیبدار و پایین خودرو هم برای افراد بلندقد مشکل ایجاد میکند. شتاب خودرو بیش از آنکه واقعی باشد، احساس میشود. درواقع ما با بنزین معمولی و در شرایط عادی، شتاب چندان مطلوبی را هم ثبت نکردیم. علاوه بر این J7 برخلاف انتظار، نتوانست در هندلینگ هم درخشان و لااقل در حد انتظار و توقعات ما ظاهر شود. شروع حرکت مخصوصاً دنده عقب در سرازیری با گیربکس دوال کلاچ J7 مشکل دارد. هرچند تعویض دندهها بسیار نرم انجام میشود اما در نمونه مورد آزمایش ما، دور موتور حتی در حالت اسپرت از ۵ هزار دور فراتر نمیرفت. بعلاوه تغییر مودهای رانندگی هم تغییر محسوسی در تنظیمات و عکسالعملهای خودرو نشان نمیداد.
ارزش خرید کی ام سی جی ۷
موفقیت در فروش کی ام سی J7 نشان میدهد که هنوز هم کسانی هستند که خرید یک سدان را به کراساوورها ترجیح میدهند. درست است که هنوز بیشتر مشتریان چه در ایران و چه در سایر کشورها در تبوتاب خودروهای شاسیبلند و کراساوور ماندهاند اما حضور محدود چند سدان در یک کلاس کم رقیب میتواند بستری برای موفقیت باشد. امروزه دیگر خبری از زانتیا و امجی ۶ GT در بازار خودروهای نو نیست و J7 میتواند یادآور خاطرات آنها باشد.
مزیتهایی چون طراحی متفاوت و چشمگیر، قدرت مناسب، آپشنهای خوب و تمایز خودرو، مزید بر علت میشوند تا بتوان کی ام سی جی ۷ را بهعنوان یک انتخاب در این کلاس جدی گرفت. اما مشکل اینجاست که طرفداران این سبک خودروها، معمولاً مشکلپسندتر بوده و مزید بر آپشن و طراحی ظاهری، به کیفیت محصول، تواناییهای فنی و دوام اهمیت میدهند.
J7 با توجه به قیمت آن در بازار، کمتر از انتظارات ما نشان داد. به نظر ما انتخاب خودروی بهتری بهعنوان محصول سدان برای کرمان موتور میتوانست برگ برندهای برای این شرکت باشد. درنهایت اگر به دنبال زنده کردن خاطرات سواری با سدانهای هیجانانگیزی؛ چون ام جی ۶ و مزدا ۳ با J7 هستید بهتر است به گزینه دیگری فکر کنید. بعلاوه اینکه کسانی که بین یک کراساوور و یک سدان مردد ماندهاند و جادوی طراحی و خاص بودن این خودرو آنها را گرفته، بهتر است به سراغ همان کراساوورهای هم قیمت مانند کی ام سی K7 بروند.
قیمت فروش جک Sehol A5 Plus از ۱۳۸۰۰ تا ۱۸۸۰۰ دلار است. قیمت کی ام سی J7 در بازار ایران کمی بالاتر از رقبایی چون فونیکس آریزو ۶ پرو و البته دوبرابر قیمت جهانی آن است. متاسفانه این خودرو در ایران رقیب دیگری ندارد و تنها میتوان آن را جایگزینی برای خودروهای سدان دست دوم و کارکرده کرهای و ژاپنی دانست.
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
K7 | --- | ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تماشا در آپارات: