ویلیامز: 300 میلیون دلار از تجهیزاتی که مرسدس دارد را نداریم


فرمول یک ایران – جیمز وولز مدیر تیم فرمول یک ویلیامز می گوید که قوانین سقف بودجه به ضرر تیم های کوچکتری است که تجهیزات لازم را ندارند. مخصوصا تجهیزاتی که تیم های بزرگتر دارند. جیمر وولز که پیشتر به عنوان مدیر استراتژی مرسدس مشغول به کار بود و در...

فرمول یک ایران – جیمز وولز مدیر تیم فرمول یک ویلیامز می گوید که قوانین سقف بودجه به ضرر تیم های کوچکتری است که تجهیزات لازم را ندارند. مخصوصا تجهیزاتی که تیم های بزرگتر دارند.

جیمر وولز که پیشتر به عنوان مدیر استراتژی مرسدس مشغول به کار بود و در این فصل به عنوان مدیر تیم فرمول یک ویلیامز منصوب شده، در مورد سقف بودجه و وضعیت تیم های کوچک می گوید:

سقف بودجه ای که وجود دارد، سقف بودجه عملیاتی است و عددی است که همه آن را می دانند یعنی 145 میلیون دلار! اما واقعاً 145 میلیون دلار نیست و بزرگ‌تر از آن است، زیرا اصلاحات مختلفی روی آن اعمال شده است اما این عددی است که همه درباره سقف بودجه فکر می‌کنند.

من از این قسمت ماجرا کاملا حمایت می کنم. این چیز خوبی است. به همین دلیل است که تجارت فرمول یک در حال تجربه یک پایداری است و این ورزش روندی رو به رشد دارد. در تمام مدتی که من در فرمول یک بودم، تا آنجایی که می توانستیم هزینه می کردیم تا سریعتر باشیم. اما همه همین کار را انجام می دهند و فقط موضوع به این ختم می شد که چه کسی می توانست بودجه بیشتری را به کار بگیرد. به همین دلیل سقف بودجه تصمیم خوبی بود.

آنچه که تصمیم خوبی نبود این است که ما یک بخش مخارج سرمایه ای جدا از سقف بودجه داریم. زمانی که در تیم مرسدس بنز بودم، متأسفانه می‌دانستیم که (سقف بودجه) چه کاری انجام می‌دهد، به همین دلیل ما بسیار مشتاق بودیم آن را امضا کنیم و قوانین محدودکننده را ثبت کنیم.

ما در مرسدس تجهیزاتی به ارزش 300 میلیون دلار داشتیم که ویلیامز ندارد. این از پیش ساخته شده است و هیچ کس دیگری هرگز به آن نخواهد رسید. حتی هم اگر می‌توانستند، تصور کنید که چقدر طول می‌کشد تا پول جمع کنید آن هم به ارزش 300 میلیون دلار و سپس در جای مناسب قرار دهید.

به همین دلیل است که تیم های بزرگ خیلی سریع برای امضای سقف بودجه اقدام کردند. در مقایسه با آنها، عملا ما با یک دست می جنگیم!

من از جایی آمده‌ام که می‌توانستم همه چیز را داشته باشم. اما اینجا آنها را ندارم. اجازه دهید که به آنها برسم. بگذارید که این یک رقابت واقعی باشد.

آندره آ استلا و اوتمار سافنور، مدیران تیم‌های مک لارن و آلپین نیز در این خصوص صحبت هایی را مطرح کرده اند:

ما درک می کنیم که جیمز چرا چنین چیزی را گفته است، زیرا مک‌لارن تیمی است که برای مدت طولانی بدون زیرساخت در سطح برخی از تیم های برتر فعالیت می کند. این دلیلی است که ما سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم یک تونل باد جدید و شبیه‌ساز داشته باشیم.

ما از گفتگو درباره کاهش برخی از این محدودیت‌ها استقبال می‌کنیم، زیرا مایلیم بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم. ما از ایجاد شرایطی که به ما اجازه دهد با احداث زیرساخت های بهتر رقابتی تر شویم حمایت می کنیم.

سافنور مدیر تیم فرمول یک آلپین نیز در این مورد می گوید:

من فکر می‌کنم عادلانه است که از لحاظ زیرساختی و ابزارهایی که اساساً برای شرکت در مسابقات فرمول یک به آنها نیاز است، برابری وجود داشته باشد.

می دانم که قبلاً یک بار این کار را برای تونل های باد انجام داده ایم. به عنوان مثال، استون مارتین یک تونل باد پیشرفته نداشت و ما به همه اجازه دادیم تا تونل‌های باد را در اختیار داشته باشند. فکر می کنم که چنین چیزی باید برای راه اندازی زیرساخت های دیگر به کار گرفته شود تا یک شرایط برابرتری داشته باشیم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

(تصاویر) مخوف‌ترین مرکز بازداشت و شکنجه در دمشق