تصادف بی ام و XM در مسابقات پایکس پیک و ناکامی در ثبت رکورد
یکصد و یکمین دوره مسابقات پایکس پیک پایان خوشی برای شاسیبلند لوکس بی ام و XM لیبل رد نداشت. باواریایی ها که به دنبال ثبت رکورد سریعترین شاسیبلند پایکس پیک بودند در نهایت تصادف کردند و نتوانستند به خط پایان برسند. مت مولینز راننده این قدبلند...
یکصد و یکمین دوره مسابقات پایکس پیک پایان خوشی برای شاسیبلند لوکس بی ام و XM لیبل رد نداشت. باواریایی ها که به دنبال ثبت رکورد سریعترین شاسیبلند پایکس پیک بودند در نهایت تصادف کردند و نتوانستند به خط پایان برسند.
مت مولینز راننده این قدبلند ۷۳۸ اسب بخاری خوشبختانه آسیبی ندیده است. شاخه آمریکای شمالی بی ام و اشارهای به دلایل این تصادف نداشته اما با انتشار بیانیهای میگوید:
متأسفانه امیدهای ما برای ثبت رکورد با بی ام و XM نقش بر آب شد چراکه خودروی یاد شده در حادثهای تصادف کرد. مت مولینز اگرچه از این واقعه ناامید شده اما آسیبی ندیده است. در حال حاضر تمرکز ما روی تعمیر خودرو و برنامهریزی برای رکورد زنی دیگر در اواخر تابستان سال جاری خواهد بود.
در حال حاضر لامبورگینی اوروس با ثبت زمان ۱۰ دقیقه و ۳۲.۰۶۴ ثانیه رکورددار سریعترین شاسیبلند مسابقات است. رکورددار قبلی نیز بنتلی بنتایگا بود که در سال ۲۰۱۸ توانست مسیر پایکس پیک را در ۱۰ دقیقه و ۴۹.۹۰۲ ثانیه طی کند. بی ام و قبل از شروع مسابقه مطمئن بود که رکورد اوروس را با شاسیبلند قویتر XM لیبل رد خواهد شکست. اگرچه تصادف بد موقع این خودرو مانع نمایش تواناییهای آن شد اما نبود قوای محرکه هیبریدی در رقبایی همچون لامبورگینی اوروس میتوانست یک مزیت مهم باشد. پیشرانه برقی XM برخلاف رقبا ۱۹۴ اسب بخار قدرت تولید میکند و میتواند در ارتفاع بالاتر عملکرد پایدار خودرو را تضمین کند.
البته ژرمنها در نهایت دلیلی برای جشن گرفتن داشتهاند. ریز میلن که سابقه زیادی در این مسابقات دارد توانست بهترین رکورد شخصی برای خودروهای تولیدی را کسب کند. او با بی ام و M8 زمان ۱۰ دقیقه و ۱۲ ثانیه را ثبت کرد. انتخاب این خودرو به دلیل نسبت قدرت به وزن بهینه و همچنین سیستم چهار چرخ محرک بوده است. اگرچه برقی رقبا با خودروهایی که وزن کمتر از ۹۱۰ کیلوگرم در پایکس پیک حضور یافته بودند اما هدف میلن حفظ توازن بین قدرت و پرفورمنس بوده است. وزن M8 او به حدود ۱۸۱۵ کیلوگرم میرسد.