بی ام و به دنبال تمام برقی کردن نسل بعدی M3 و M4
بامو تنها درصورتیکه در نسل بعدی M3 و M4 نتواند با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی پرفورمنسی بهتر از مدلهای کنونی ارائه کند، همچنان از پیشرانهٔ بنزینی استفاده خواهد کرد. آیندهٔ بامو M3 و M4 نامشخص به نظر میرسد زیرا معلوم نیست مدلهای پرفورمنس...
بامو تنها درصورتیکه در نسل بعدی M3 و M4 نتواند با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی پرفورمنسی بهتر از مدلهای کنونی ارائه کند، همچنان از پیشرانهٔ بنزینی استفاده خواهد کرد.
آیندهٔ بامو M3 و M4 نامشخص به نظر میرسد زیرا معلوم نیست مدلهای پرفورمنس باواریا در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ میتوانند همچنان بنزینی باقی بمانند یا باید تمام الکتریکی شوند. در اوایل سال ۲۰۲۳، مدیر توسعهٔ بامو «فرانک وبر» اشاره کرد که M3 بعدی میتواند الکتریکی شود. رئیس جهانی بخش M «فرانک ون میل» نیز در مصاحبهٔ اخیر خود با وبسایت درایو در این رابطه بیشتر توضیح داده است. به گفتهٔ وی، ساخت M3 و M4 تمام الکتریکی امکانپذیر خواهد بود اما به شرطی که به میزان قابلتوجهی بهتر از نسل کنونی باشند.
طبق گفتهٔ ون میل، هر نسل جدید از مدلهای M باید پرفورمنسی بهتر از نسل قبلی داشته باشد. اگر بامو بتواند با استفاده از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی به اهداف پرفورمنس خود برای مدلهای جدید M دست پیدا کند، M3 و M4 بعدی الکتریکی خواهند شد اما در غیر این صورت، خودروها همچنان از پیشرانهٔ بنزینی استفاده خواهند کرد:
البته ما در تلاش هستیم این کار را بهصورت تمام الکتریکی انجام دهیم
ون میل همچنین امکان ارائهٔ نسل بعدی M3 و M4 با چند پیشرانهٔ مختلف مثل الکتریکی، بنزینی و هیبریدی در کنار هم را کاملاً رد کرده است. به گفتهٔ وی، بامو ارائهٔ سه نوع پیشرانهٔ مختلف را واقعبینانه نمیداند و ترجیح میدهد فقط از یک نوع پیشرانه استفاده کند. نسل کنونی M3 و M4 با یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو ارائه میشوند که در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد و خودروها را ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. برای مقایسه، مدل i4 M50 با ۵۴۴ اسب بخار قدرت برای انجام این کار به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. این یعنی یک جانشین الکتریکی برای اینکه بتواند بهتر از M3 و M4 کنونی باشد باید بسیار ارتقاء پیدا کند.