معرفی نسل جدید میتسوبیشی ترایتون، رقیب تازه‌نفس تویوتا هایلوکس و فورد رنجر


معرفی نسل جدید میتسوبیشی ترایتون، رقیب تازه‌نفس تویوتا هایلوکس و فورد رنجر

نسل جدید میتسوبیشی ترایتون با طراحی آفرودی، بهبود ایمنی و راحتی، شاسی نردبانی جدید و پیشرانهٔ توربودیزل قوی‌تر راهی بیش از صد کشور جهان خواهد شد. میتسوبیشی نسل ششم پیکاپ میان سایز محبوب خود، ترایتون را رونمایی کرده است. این خودرو که در برخی...

نسل جدید میتسوبیشی ترایتون با طراحی آفرودی، بهبود ایمنی و راحتی، شاسی نردبانی جدید و پیشرانهٔ توربودیزل قوی‌تر راهی بیش از صد کشور جهان خواهد شد.

میتسوبیشی نسل ششم پیکاپ میان سایز محبوب خود، ترایتون را رونمایی کرده است. این خودرو که در برخی بازارها با نام L200 عرضه می‌شود، برای اولین بار طی ۹ سال گذشته بازطراحی کاملی را تجربه کرده است تا بهتر بتواند با رقبایی مثل تویوتا هایلوکس و فورد رنجر رقابت کند. نسل جدید ترایتون ظاهر جعبه‌ای شکل و خشن‌تری نسبت به نسل قبلی دارد و درعین‌حال برخی از ویژگی‌های طراحی کلیدی میتسوبیشی را حفظ کرده است.

در جلوی خودرو شاهد جلوپنجرهٔ بزرگ‌تری هستیم که چراغ‌های دوقسمتی و نسخه‌ای ساده‌تر از سپر پویای میتسوبیشی در طرفین آن جلب‌توجه می‌کند. در نسخهٔ پرچم‌دار، این جلوپنجره همرنگ بدنه و تریم‌های طرفین آن بجای کرومی مشکی خواهد بود. قسمت جانی ترایتون بسیار شبیه نیسان ناوارا به نظر می‌رسد که ارتباط این دو پیکاپ را نشان می‌دهد. در عقب هم شاهد چراغ‌های بزرگ‌تری هستیم که تا روی پروفیل جانبی کشیده شده‌اند. همچنین میتسوبیشی برای پیکاپ جدید خود دستگیره‌های در بزرگ‌تر، پله رکاب‌های عریض‌تر و پله‌های مستحکمی روی سپر عقب را در نظر گرفته است.

ترایتون در داخل از لحاظ طراحی و امکانات بیشتر شبیه یک شاسی‌بلند به نظر می‌رسد تا پیکاپ. داشبورد با خطوط افقی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی برگرفته از اوت‌لندر، نمایشگری بین صفحه آمپر آنالوگ، کنترل‌هایی به سبک هواپیما، متریال نرم در قسمت‌های در معرض لمس، پد شارژر بی‌سیم و صندلی‌های جلوی راحت‌تر با وضعیت نشستن بالاتر برای دید بهتر و سهولت در ورود و خروج از ویژگی‌های داخل این پیکاپ جدید ژاپنی هستند.

برای ترایتون همچنین سیستم میتسوبیشی کانکت هم در نظر گرفته شده که امکان کنترل سیستم تهویه، بوق و چراغ‌ها را از راه دور از طریق گوشی هوشمند فراهم می‌کند. تجهیزات ایمنی این پیکاپ هم شامل کروز کنترل تطبیقی، سیستم جلوگیری از برخورد جلو، هشدار نقاط کور، دستیار تغییر خط، هشدار ترافیک عقب و… می‌شود که بسیار نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است. همچنین حالا همهٔ تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به کنترل پایداری و کنترل کشش فعال مجهز هستند که پایداری را در جاده‌های پرپیچ‌وخم بهبود می‌دهد.

نسل جدید ترایتون مثل قبل با یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر دیزلی عرضه می‌شود که حالا برای کاهش اصطکاک و وزن تغییراتی را تجربه کرده و به توربوشارژر هندسه متغیر مجهز شده است. این موتور در سه نسخهٔ مختلف ارائه می‌شود که شامل پایه با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور، میانی با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور و بالایی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود.

برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود که قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. سامانهٔ چهارچرخ محرک پیکاپ نیز به دیفرانسیل مرکزی با قابلیت قفل شدن و دیفرانسیل لغزش محدود عقب مجهز است و حالت‌های معمولی، اکو، سنگریزه، برقی، گِلی، ماسه‌ای و صخره‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این پیکاپ از شاسی نردبانی جدیدی بهره می‌برد که استحکام آن افزایش قابل‌توجهی داشته و درعین‌حال وزن را پایین نگه داشته است. به گفتهٔ میتسوبیشی، شاسی و سیستم تعلیق جدید ترایتون عملکرد جاده‌ای و راحتی سواری بسیار بهتری را فراهم خواهد کرد. میتسوبیشی طی ۴۵ سال حدود ۵.۶ میلیون دستگاه پیکاپ تولید کرده و امید زیادی به نسل جدید ترایتون دارد. این شرکت قصد دارد پیکاپ جدید خود را در بیش از صد کشور جهان به فروش برساند و انتظار دارد تولید آن به ۲۰۰ هزار دستگاه برسد. فروش این خودرو در تایلند آغاز شده و در آینده نزدیک در سایر بازارهای منطقهٔ آسه‌آن و اقیانوسیه هم عرضه خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود آهنگ علی زند وکیلی غمگین ترین آهنگ