نیکولز کارز N1A با 650 اسب بخار قدرت و وزن 900 کیلوگرم معرفی شد
شرکت نیکولز کارز از N1A به عنوان محصولی اسپرت و سبکوزن رونمایی کرد. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. به نظر نمیرسد خودروی اسپرتی نابتر از N1A بتوان پیدا کرد چراکه در تولید آن از مک لارن M1A مسابقهای دهه ۶۰...
شرکت نیکولز کارز از N1A به عنوان محصولی اسپرت و سبکوزن رونمایی کرد. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
به نظر نمیرسد خودروی اسپرتی نابتر از N1A بتوان پیدا کرد چراکه در تولید آن از مک لارن M1A مسابقهای دهه ۶۰ میلادی الهام گرفته شده است. M1A اولین خودروی مک لارن بود و حالا بهصورت معنوی توسط نیکولز کارز احیا میشود. شاید نام این شرکت به گوش شما ناآشنا باشد اما باید دانست نیکولز کارز توسط استیو نیکولز که جزو اولین بکار گیرندگان فیبر کربن در خودروهای فرمول یک بوده تأسیس شده است.
در سوابق فعالیتهای خودرویی نیکولز میتوان طراحی مک لارن MP4/3 و MP4/4 را دید. او همچنین برای شرکتهای فراری، جگوار، جردن و سائوبر کار کرده و نهایتاً در اواخر دهه ۹۰ میلادی دوباره به مک لارن ملحق شده است؛ اما صحبت از MP4/4 شد و باید گفت اولین دسته ۱۵ دستگاهی از N1A به یاد ۱۵ پیروزی به دست آمده با این خودروی فرمول یک افسانهای با شمارههای انفرادی روی بدنه تولید خواهند شد. طرفداران فرمول یک میدانند که خودروی مسابقهای مک لارن جزو موفقترین خودروهای تاریخ به شمار میرود و توانست در فصل ۱۹۸۸ مسابقات از ۱۶ مسابقه در ۱۵ مسابقه پیروز باشد. N1A در کل به تعداد ۱۰۰ دستگاه تولید خواهد شد و تمامی آنها به پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری با ۶۵۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهند بود.
نیکولز کارز این پیشرانه را با استفاده از بلوک LS3 تولید کرده و از قطعات دیگر آن همچون دریچه گاز برقی، پیستونها و یاتاقانها و… سود برده است. نیروگاه ۸ سیلندر یاد شده توسط متخصصان نیکولز کارز در مرکز مهندسی پرفورمنس لانگفورد و بهصورت دستی مونتاژ خواهد شد. در همین مرکز پیشرانههای قدیمی ۸ و ۱۰ سیلندر فرمول یک بازسازی میشوند. نیروی تولیدی پیشرانه نیز به گیربکس ۶ سرعته دستی منتقل میشود اما گیربکسهای دیگر شرکت گرازیانو نیز قابل سفارش هستند.
خودروی موردبحث فقط ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد تا ۱۰ درصد سبکتر از مزدا MX-5 میاتا نسل ND باشد. به این ترتیب نسبت قدرت به وزن N1A به حدود ۷۰۰ اسب بخار میرسد که رقمی قابلتوجه است. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو میتوان به کنترل کشش اشاره کرد هرچند ترمز ضد قفل و فرمان هیدرولیک بهصورت آپشن در دسترس خواهند بود. طراحی این خودرو نیز از مدلهای مسابقه کن ای ام کلاسیک الهام گرفته است هرچند پهنا و فاصله بین محوری بیشتری دارد. رینگهای ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب به همراه لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲، سیستم تعلیق کاملاً مستقل جلو و عقب با طراحی دوبل جناغی و آنتی رول بار نیز جزو دیگر ویژگیهای N1A هستند.
در شاسی نیکولز کارز N1A ترکیب از فیبر کربن و آلومینیوم وجود دارد و کابین آن نیز روی راننده متمرکز است. در این بخش فقط تجهیزات ضروری وجود دارند تا راننده فقط از راندن خودرو لذت ببرد. همانند خودروهای خاطرهانگیز قدیمی، شیفتر دنده شیاردار و آینههای جانبی نصب شده روی گلگیر N1A دیده میشوند. هنوز قیمت خودروی موردبحث مشخص نیست اما با توجه به ویژگیهای آن انتظار محصول ارزانقیمتی را نخواهیم داشت.