کلکل و تصادف عجیب رانندگان بوگاتی ویرون و بی ام و در چین!
به تازگی ویدئویی از کلکل عجیب راننده بوگاتی ویرون و بی ام و در کشور چین منتشر شده که نتیجه چنین کاری نیز وارد شدن آسیب به بدنه بوگاتی ویرون بوده است. خشونت بین رانندگان پدیدهای مختص برخی کشورها نیست و هر جایی که ترافیک و ازدحام وجود داشته...
به تازگی ویدئویی از کلکل عجیب راننده بوگاتی ویرون و بی ام و در کشور چین منتشر شده که نتیجه چنین کاری نیز وارد شدن آسیب به بدنه بوگاتی ویرون بوده است.
خشونت بین رانندگان پدیدهای مختص برخی کشورها نیست و هر جایی که ترافیک و ازدحام وجود داشته باشد چنین مواردی دیده خواهد شد. همچنین کلکل بین رانندگان به نوع و قیمت خودروها نیز بستگی ندارد و ویدئوهای گوناگونی از چنین زدوخوردهایی را شاهد بودهایم. اگرچه میتوان احتمال دارد وقوع خشونت بین خودروهایی که حرکات نمایشی انجام میدهند بیشتر باشد اما این امر برای همه از جمله راننده بوگاتی ویرون نیز میتواند رخ دهد.
این همان اتفاقی است که اخیراً در جیانگسو چین رخ داده است. ویدئویی از دوربین روی داشبورد خودروی بی ام و ضبط میشود که نمیتوان راننده آن را مقصر دانست. با توجه به ویدئو با قطعیت مشخص خواهد بود راننده بی ام و در مسیر درست خود حرکت میکند اما بوگاتی ویرون تلاش دارد سد راه او شده و وارد لاین حرکتی بی ام و شود. در همین حین راننده بی ام و سرعت خود را بیشتر میکند تا بوگاتی مجبور به تصحیح مسیر خود شود هرچند لحظاتی بعد راننده ویرون دوباره تلاش دارد مانع حرکت بی ام و در مسیر خود شود که بازهم اتفاق قبلی تکرار میشود و در این موقع دو خودرو با یکدیگر برخورد میکنند.
نتیجه این کلکل آسیب دیدن بخش پایینی بدنه ویرون در سمت سرنشین بوده است. البته به نظر نمیرسد آسیب وارد شده چندان جدی باشد هرچند تعمیر آن هزینه بالایی خواهد داشت. با توجه به قیمت ۴۲ هزار دلاری لاستیکهای ویرون و هزینه سرویس سالانه ۲۵ هزار دلاری، قطعاً قیمت رنگ و پانل بدنه این ابر خودرو نیز نجومی خواهد بود. از آنجایی که بدنه این خودرو از جنس فیبر کربن است بنابراین فرایند تعمیر آن نیز زمان زیادی طلب خواهد کرد. ویرون که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ تولید شد اولین خودروی تولیدی بوگاتی پس از قرار گرفتن زیر چتر حمایتی فولکسواگن بود. نیروبخش این هیولا پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربوست که سبب رسیدن به سرعت قابلتوجه ۴۰۷ کیلومتر در ساعت میشود. در کل ۴۵۰ دستگاه از ویرون تولید شد تا در نهایت جای خود را به شیرون بدهد.