تویوتا لندکروزر پرادو دیزلی 2024 بازار اروپا رونمایی شد
تویوتا از لندکروزر پرادو دیزلی بازار اروپا رونمایی کرد. این خودروی مدل ۲۰۲۴ در بازارهای آمریکای شمالی و چین با پیشرانه بنزینی عرضه میشود اما در قاره همیشهسبز با قلب تپنده دیزلی قابل خریداری خواهد بود. خریداران آمریکایی و چینی میتوانند تویوتا...
تویوتا از لندکروزر پرادو دیزلی بازار اروپا رونمایی کرد. این خودروی مدل ۲۰۲۴ در بازارهای آمریکای شمالی و چین با پیشرانه بنزینی عرضه میشود اما در قاره همیشهسبز با قلب تپنده دیزلی قابل خریداری خواهد بود.
خریداران آمریکایی و چینی میتوانند تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ را با پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوی هیبریدی که ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتون متر گشتاور دارد خریداری نمایند اما مدل مدنظر برای بازار اروپا و استرالیا به پیشرانه دیزلی مجهز خواهد بود. این نیروگاه آهنین ۲.۸ لیتری ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد و با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکند.
لندکروزر پرادو مجهز به این پیشرانه دیزلی توانایی یدک کشی ۳۵۰۰ کیلوگرمی خواهد داشت. اگرچه پیشرانه موردبحث تنها انتخاب مشتریان اروپایی خواهد بود اما تویوتا میگوید در اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی قوای محرکه هیبریدی ۴۸ ولتی را نیز عرضه خواهد کرد. همچنین قرار است تا چند ماه دیگر فروش خودروی یاد شده با نسخه سفارشی فرست ادیشن که فقط به تعداد حدود ۳ هزار دستگاه تولید خواهد شد کلید بخورد. همانطور که روزهای قبل نیز در پدال منتشر شد، لندکروزر پرادو بازار آمریکا با چراغهای جلوی گرد و مستطیلی عرضه خواهد شد تا اشارهای جذاب به مدلهای پیشین این خودرو باشد.
تویوتا خاطرنشان میسازد این اولین لندکروزر پرادویی است که از فرمان برقی سود میبرد و همچنین برای اولین بار به آنتی رول بار جلو مجهز است. این تکنولوژی که بهصورت رسمی با نام پایدار کننده دارای مکانیسم قطع ارتباط SDM شناخته میشود دارای سوئیچی روی داشبورد برای تغییر حالت آنتی رول بار خواهد بود. تکنولوژی یاد شده باعث افزایش تواناییهای آفرود و مانورهای راحتتر در جادهها میشود. بسته به بازار انتخابی، لندکروزر پرادو ۲۵۰ با قوای محرکه دیگری نیز قابل انتخاب خواهد بود. تویوتا در بازارهای اروپای شرقی و خاورمیانه پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوی بنزینی با ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتون متر گشتاور را نیز ارائه میکند. همچنین خریداران حاضر در برخی بازارهای اروپایی و ژاپن میتوانند پیشرانه ۲.۷ لیتری تنفس طبیعی با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۶ نیوتون متر گشتاور را نیز سفارش دهند.