نمایش توانایی لکسوس LX470 در عبور از صخرهها و مسیرهای خشن!
تویوتا لندکروزر و لکسوس LX همیشه وجوه اشتراک زیادی با یکدیگر داشتهاند و آفرود LX470 که در ادامه خواهید دید این موضوع را به خوبی نشان میدهد. نشان لکسوس روی پیشانی شاسی بلندهای این خودروساز نباید به معنی عدم قابلیتهای خارج از جادهای باشد چراکه...
تویوتا لندکروزر و لکسوس LX همیشه وجوه اشتراک زیادی با یکدیگر داشتهاند و آفرود LX470 که در ادامه خواهید دید این موضوع را به خوبی نشان میدهد.
نشان لکسوس روی پیشانی شاسی بلندهای این خودروساز نباید به معنی عدم قابلیتهای خارج از جادهای باشد چراکه قدبلندهای این برند ژاپنی در طول نسلهای گذشته همواره از نظر آفرود به خوبی شاسی بلندهای تویوتا عمل کردهاند. هنوز چند ساعتی از معرفی تویوتا لندکروزر پرادو (در بازار آمریکا فقط با نام لندکروزر عرضه خواهد شد) نمیگذرد که میخواهیم شما را با ویدئوی آفرود لکسوس LX470 بیستساله سورپرایز کنیم!
این ویدئو تواناییهای نمونه اولیه از نسل دوم لکسوس LX470 را به نمایش میگذارد. همانطور که در ادامه خواهید دید راننده رفتار خوبی با خودرو ندارد و با خشونت تمام از روی موانع عبور میکند و نکته جالب آنکه لکسوس نیز مشکلی با این کار نداشته و تمامی ضربات را تحمل می کند. اگرچه در این کلیپ شاهد آفرودی نرم نیستیم و انواع صداهای برخورد با صخرهها و موانع به گوش میرسد اما LX470 بدون توجه به چنین مشکلاتی به راه خود ادامه میدهد.
البته بهبودهای رخ داده در این خودرو به افزایش قابلیتهای خارج جادهای لکسوس کمک کردهاند. سپر عقب جدید، سپر جلوی آهنی ارتقا یافته، فلاپ های محافظ، لاستیکهای یوکوهاما مخصوص مسیرهای خشن، وینچ جدید و… جزو موارد ذکر شده هستند. ژاپنیها این شاسیبلند را در سال ۱۹۹۵ و بر پایه تویوتا لندکروزر نسل J80 معرفی کردند. نسل دوم LX نیز به عنوان مدل ۱۹۹۸ عرضه شد. در دل قدبلند لکسوس پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری با ۲۳۰ اسب بخار قدرت قرار داشت اما از سال ۲۰۰۳ به بعد قدرت آن به ۲۳۵ اسب بخار رسید. در سال ۲۰۰۶ و فیس لیفت انجام شده نیز سبب افزایش قدرت پیشرانه به ۲۷۵ اسب بخار شد.
تویوتا دیگر لندکروزر سنتی را در آمریکا عرضه نمیکند اما همانطور که گفتیم لندکروزر جدید که همان پرادو بازارهای دیگر است راهی این کشور خواهد شد. لندکروزر بازار آمریکا ارتباطی با لکسوس LX ندارد بلکه بر پایه لکسوس GX کوچکتر شکل گرفته است و از پلتفرم TNGA-F سود میبرد. نزدیکترین خودرو به لندکروزر اصلی که خریداران آمریکایی میتوانند انتخاب کنند لکسوس LX جدید است. GX جدید نیز با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو که ۳۴۹ اسب بخار قدرت دارد عرضه میشود اما هنوز مشخص نیست که لندکروزر پرادو جدید نیز با همین پیشرانه در دسترس خواهد بود یا خیر. به عنوان سخن پایانی باید گفت لندکروزر جدید بازار آمریکا ارزانتر از لندکروزر اصلی قبلی خواهد بود و به جنگ خودروهایی همچون فورد برانکو و جیپ رانگلر خواهد رفت.