مرسدس C63 و E63 در سال 2026 پیشرانه V8 مجهز میشوند
به گفتهٔ دو منبع از داخل مرسدس، این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۶ مدلهای C63 و E63 را دوباره به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز کند. طرفداران مرسدس AMG طی چند وقت اخیر ناامید شدهاند زیرا درحالیکه آنها با پیشرانههای V8 جذاب عاشق AMG شده...
به گفتهٔ دو منبع از داخل مرسدس، این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۶ مدلهای C63 و E63 را دوباره به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز کند.
طرفداران مرسدس AMG طی چند وقت اخیر ناامید شدهاند زیرا درحالیکه آنها با پیشرانههای V8 جذاب عاشق AMG شده بودند، در نسل جدید C63 این موتور با یک نمونهٔ چهار سیلندر هیبریدی جایگزین شده و نسل بعدی E63 هم با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی هیبریدی ارائه خواهد شد. همچنین خیلیها معتقدند این قوای محرکهٔ هیبریدی جدید مرسدس برای رقابت با بامو M3 با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربو و نسل بعدی M5 که قرار است به پیشرانهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی مجهز شود بهاندازهٔ کافی خوب نیست.
بااینحال، ممکن است خبرهای خوبی در راه باشد زیرا دو منبع مستقل به کارانددرایور گفتهاند مرسدس تنها را نجات از این معضل را در بازگرداندن پیشرانهٔ ۴ لیتری هشت سیلندر M177 دیده و قرار است در سال ۲۰۲۶ این موتور دوباره زیر کاپوت C63 و E63 قرار گیرد. گفته شده پیشرانهٔ M177 هماکنون برای مطابقت با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ در دست اصلاح است. این موتور هماکنون به لطف سیستم پلاگینهیبریدی، در C63 و AMG GT63 S E Performance به ترتیب ۶۸۰ و ۸۴۳ اسب بخار قدرت تولید میکند.
به گفتهٔ مهندسان ارشدی که مستقیماً در این پروژه نقش دارند، هردو مدل C کلاس و E کلاس صرفاً به تغییراتی جزئی نیاز دارند تا بتوانند پیشرانهٔ V8 توئین توربو و باطری و موتور الکتریکی سیستم پلاگینهیبریدی را در خود جای دهند. همچنین ازآنجاییکه مرسدس قصد دارد نسل کنونی C کلاس و E کلاس را تا بعد از سال ۲۰۲۸ روی خط تولید نگه دارد، ممکن است نسخههای هشت سیلندر AMG تا دههٔ آینده همچنان به بازار عرضه شوند. درهرحال، به نظر میرسد به دلیل اعتراضات زیادی که به ارائهٔ C63 با پیشرانهٔ چهار سیلندر هیبریدی شد، مرسدس تصمیم به بازگرداندن موتور V8 گرفته است.