قوی‌ترین سدان‌های ژاپنی سال 2023، از اینتگرا تایپ S تا تویوتا سنچوری


قوی‌ترین سدان‌های ژاپنی سال 2023، از اینتگرا تایپ S تا تویوتا سنچوری

در این مطلب با قوی‌ترین سدان‌های ژاپنی حال حاضر بازار آشنا خواهیم شد که هرچند به‌اندازهٔ رقبای آلمانی قدرت ندارند اما هرکدام جذابیت خاص خود را خواهند داشت. آنچه در این مطلب می‌خوانید: ۷-آکورا اینتگرا تایپ S۶-تویوتا کراون۵-آکورا TLX تایپ...

در این مطلب با قوی‌ترین سدان‌های ژاپنی حال حاضر بازار آشنا خواهیم شد که هرچند به‌اندازهٔ رقبای آلمانی قدرت ندارند اما هرکدام جذابیت خاص خود را خواهند داشت.

وقتی صحبت از سدان‌های قدرتمند می‌شود، معمولاً مدل‌های پرفورمنس آلمانی مثل ب‌ام‌و M5 یا هیولاهای سوپرشارژ آمریکایی مثل چارجر هلکت به ذهن می‌آیند و معمولاً کسی به گزینه‌های ژاپنی فکر نمی‌کند زیرا خودروسازان این کشور عمدتاً به ساخت سدان‌های راحت لوکس یا اقتصادی می‌پردازند و خیلی در بخش سدان‌های پرفورمنس فعال نیستند. به همین دلیل، جالب است بدانیم قوی‌ترین سدان‌های ژاپنی حال حاضر بازار کدامند و چقدر قدرت دارند.

۷-آکورا اینتگرا تایپ S

قدرت: ۳۲۰ اسب بخار

قیمت: ۵۱,۹۹۵ دلار

ضعیف‌ترین خودروی این لیست ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد که شاید رقم چندان چشمگیری به نظر نرسد اما در یک سدان کامپکت با گیربکس دستی، همین قدرت هم هیجان زیادی را فراهم خواهد کرد. همچنین اینتگرا تایپ S قوی‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی حال حاضر جهان محسوب می‌شود. این خودرو که اشتراکات فراوانی با هوندا سیویک تایپ R دارد، از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سیویک استفاده می‌کند و صرفاً با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به بازار عرضه می‌شود. اینتگرا تایپ S در بازار رقیبی برای آئودی S3 و مرسدس CLA35 خواهد بود.

۶-تویوتا کراون

قدرت: ۳۴۰ اسب بخار

قیمت: ۵۳,۴۴۵ دلار

شانزدهمین نسل تویوتا کراون که حدود یک سال پیش معرفی شد، تحول بزرگی را نسبت به قبل تجربه کرده است. این خودرو حال و هوایی کراس مانند پیدا کرده تا در این دنیای شاسی‌بلند پسند بتواند نظر خریداران بیشتری را جلب کند. کراون که در بازار ایالات‌متحده و خاورمیانه جایگزین سدان آوالون شده است، صرفاً با پیشرانه‌های هیبریدی عرضه می‌شود. دراین‌بین، نسخهٔ قوی‌تر، هیبرید مکس نام دارد و از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی در جلو و عقب تشکیل شده است که مجموعاً ۳۴۰ اسب بخار را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهند.

۵-آکورا TLX تایپ S

قدرت: ۳۵۵ اسب بخار

قیمت: ۵۶,۹۴۵ دلار

آکورا اخیراً با احیای سری تایپ S خود در بخش خودروهای پرفورمنس فعال‌تر شده و در این لیست دو نماینده دارد. TLX تایپ S از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی جدید آکورا استفاده می‌کند که ۳۵۵ اسب بخار قدرت ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک آکورا موسوم به سوپر هندلینگ هم مجهز است و پرفورمنس قابل‌توجهی را برای این سدان میان سایز فراهم می‌کند. TLX تایپ S ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۴-اینفینیتی Q50 Red Sport

قدرت: ۴۰۰ اسب بخار

قیمت: ۵۷,۶۵۰ دلار

اینفینیتی Q50 هم‌اکنون کاملاً سالخورده شده است زیرا در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و بدون به‌روزرسانی بزرگی همچنان در حال تولید است. بااین‌حال، نسخهٔ Red Sport این خودرو به لطف پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربویی که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، هنوز هم جذابیت خود را دارد. این همان پیشرانه‌ای است که در کوپهٔ نیسان Z استفاده می‌شود. بااین‌حال، برخلاف Z، برای Q60 Red Sport سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. متأسفانه اما آیندهٔ Q50 مشخص نیست و بعید به نظر می‌رسد که اینفینیتی توسعهٔ نسل بعدی آن را در نظر داشته باشد.

۳-لکسوس LS500

قدرت: ۴۱۵ اسب بخار

قیمت: ۷۸,۵۳۵ دلار

LS سدان پرچم‌دار لکسوس است و زمانی که اولین نسل آن معرفی شد، غوغایی به راه انداخت اما در حال حاضر زیر سایهٔ رقبای ژرمن رفته است. بااین‌حال، LS هنوز هم جذابیت‌های خود را دارد که یکی از آن‌ها پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو در مدل LS500 است. این همان موتوری است که در شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های جدید تویوتا و لکسوس مثل لندکروزر، تاندرا و LX استفاده می‌شود. این پیشرانه در سدان پرچم‌دار لکسوس ۴۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به‌صورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود.

۲-تویوتا سنچوری

قدرت: ۴۳۰ اسب بخار

قیمت: ۱۸۰,۰۰۰ دلار

هرچند لکسوس LS در بازارهای جهانی لوکس‌ترین سدان گروه تویوتا محسوب می‌شود اما این شرکت در بازار داخلی ژاپن سدان بسیار لوکس‌تری را عرضه می‌کند که به رولزرویس ژاپنی شهرت دارد. این خودرو سنچوری است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۶۷ بازمی‌گردد و در ژاپن به نماد تجمل تبدیل شده است. سنچوری در نسل قبلی از پیشرانهٔ V12 استفاده می‌کرد اما نسل کنونی این خودرو که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، با یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی هیبریدی به بازار عرضه می‌شود که ۴۳۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های عقب می‌رساند.

۱-لکسوس IS500

قدرت: ۴۷۲ اسب بخار

قیمت: ۵۹,۴۲۰ دلار

و نهایتاً به قوی‌ترین سدان ژاپنی حال حاضر بازار می‌رسیم. این ماشین به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی جذاب لکسوس مجهز است که مشابه آن‌ها این روزها به‌ندرت در خودروها می‌بینیم. این پیشرانه که هم‌اکنون زیر کاپوت کوپهٔ RC F هم قرار دارد و قبلاً در سدان GS F نیز استفاده می‌شد، ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تمام این نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا یک سدان اسپرت سنتی خلق شود‌ هرچند IS500 به‌اندازهٔ رقبای ژرمن قدرتمند نیست اما موتور V8 تنفس طبیعی آن را در هیچ سدان کامپکت دیگری نمی‌توان پیدا کرد.

برچسب ها
سدان

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز تولید رسمی مکسوس استار اچ در ایران؛ ورود یک پیکاپ قدرتمند به بازار