تجربه 320 کیلومتر بر ساعت با لامبورگینی گالاردو گیربکس دستی
در ویدئوی زیر، یک لامبورگینی گالاردو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و گیربکس جذاب شش سرعتهٔ دستی شیاردار به سرعتی نزدیک ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. گالاردو در سال ۲۰۰۳ بهعنوان یک لامبورگینی در دسترستر به بازار آمد. حال یک نمونه از مدلهای پیش از...
در ویدئوی زیر، یک لامبورگینی گالاردو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و گیربکس جذاب شش سرعتهٔ دستی شیاردار به سرعتی نزدیک ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
گالاردو در سال ۲۰۰۳ بهعنوان یک لامبورگینی در دسترستر به بازار آمد. حال یک نمونه از مدلهای پیش از فیسلیفت این خودرو با گیربکس شش سرعتهٔ دستی در این ویدئو در اتوبان به سرعتی نزدیک ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. این گیربکس که از نوع شیاردار یا Gated است، علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به کابین خودرو میبخشد، راننده را هم به قطعات مکانیکی خودرو متصل میکند.
این میتواند به خاطر میکروفون داخل کابین باشد اما صدای این گالاردو چندان تهاجمی به نظر نمیرسد و حتی زمانی که خودرو به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد صدای پیشرانه آنقدرها بلند نیست. در طول این ویدئو، راننده دو بار خودرو را به سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. البته به نظر میرسد هنگام فیلمبرداری اتوبان خلوت است که امکان رساندن گالاردو به چنین سرعتهایی فراهم میشود.
گالاردو اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۳ بهعنوان محصول پایهٔ لامبورگینی برای قرار گرفتن پایینتر از مورسیهلاگو معرفی شد. در ابتدا، پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 این ماشین ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد اما بعداً نسخههای قویتری مثل سوپرلگرا با ۵۳۰ اسب بخار قدرت ارائه شد و در فیسلیفت سال ۲۰۰۸ نیز حجم موتور به ۵.۲ لیتر افزایش پیدا کرد. علاوه بر گیربکس شش سرعتهٔ دستی شیاردار، لامبورگینی برای این خودرو یک گیربکس تک کلاچهٔ AMT بنام e-Gear را هم ارائه میکرد.
تولید گالاردو در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۳ به پایان رسید و یک اسپایدر پرفورمانتهٔ قرمزرنگ بهعنوان آخرین نمونه از خط تولید خارج شد. مجموعاً ۱۴,۰۲۲ دستگاه از گالاردو تولید شد و در آن زمان این خودرو به پرفروشترین محصول تاریخ لامبورگینی مبدل گشت. امروز اما اوروس با بیش از ۱۵ هزار دستگاه گالاردو را پشت سر گذاشته و از هوراکان هم بیش از ۲۰ هزار دستگاه ساخته شده است. بااینحال، تولید هوراکان رو به پایان است و سال آینده جانشین آن معرفی خواهد شد.