کاهش تصادفات موتورسیکلت با احداث مسیر تردد ویژه در تونل امیرکبیر
رکنا: رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از زمانی که مسیر ویژه تردد موتورسیکلت در تونل امیرکبیر احداث شد، جلوی تصادفات فوتی جرحی و خسارتی موتورسیکلتها داخل تونل گرفته شد.
به گزارش رکنا، سرهنگ مصطفی زینیوند در خصوص احداث مسیر تردد ویژه موتورسیکلت در تونل امیر کبیر توضیح داد: اصل موضوع اینگونه طراحیها باید با نگاه مهندسی به موضوع شکل بگیرد و همانگونه که می دانید، در بحث تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه دخیل هستند که یکی از مولفههای اصلی بحث راه است که میتوان با بهسازی و مناسبسازی مسیرها، جلوی بسیاری از تصادفات را گرفت.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: مسیر ویژهای را برای تردد موتورسیکلتها در داخل تونل امیرکبیر احداث کردهایم و همین مسیر ویژه باعث شد که جلوی بسیاری از تصادفات فوتی که سالیانه داخل این تونل به وقوع میپیوست، گرفته شود.
وی افزود: از زمانی که این مسیر ویژه اجرا شد، جلوی تصادفات فوتی جرحی و خسارتی موتورسیکلتها داخل تونل که بر اثر تردد خلاف جهت از محدوده خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان ری بود و باعث تصادفات شاخ به شاخ میشد، گرفته شد.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در جاهایی که تخلفات موتورسواران وجود دارد و مسیر تردد موتورسیکلت و خودرو مجزا میشود، میزان تصادفات کاهش مییابد و خود موتورسواران نیز بیشتر علاقه دارند که در مسیرهای اختصاصی و ویژهای که برای آنان اجرایی و طراحی شده است، تردد کنند.
زینیوند تاکید کرد: موتورسیکلت ذاتا یک وسیله ناایمن است و راننده و سرنشین آن نسبت به راننده و سرنشین خودرو از ایمنی پایینتری برخوردار هستند و با کوچکترین ضربه صدمه میبینند و اگر هم منجر به فوت نشود، حتما منجر به جراحات سنگینی خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: به خاطر همین موضوع است که ما برای تردد موتورسیکلتها باید مسیرهای مناسبی را ایجاد کرده است و حتی اگر به صورت مجزا هم نباشد، میتوان با بهسازی روکش آسفالتها و رفع ناهمواری و برطرف کردن چالهها و دستاندازهای خطرناک که باعث برهم خوردن تعادل و واژگونی موتورسیکلت میشود، از این حوادث جلوگیری کرد.