لندرور دیفندر اسپرت با ابعاد کوچکتر و پیشرانه برقی ساخته میشود
لندروور روی نسخهای کوچکتر و ارزانتر از دیفندر کار میکند که بر اساس پلتفرم الکتریکی EMA ساخته میشود و در سال ۲۰۲۷ به بازار خواهد آمد. لندروور به برنامههایی برای ساخت دیفندر کوچکتری اشاره کرده است که میتواند مثل مدلهای دیسکاوری اسپرت و...
لندروور روی نسخهای کوچکتر و ارزانتر از دیفندر کار میکند که بر اساس پلتفرم الکتریکی EMA ساخته میشود و در سال ۲۰۲۷ به بازار خواهد آمد.
لندروور به برنامههایی برای ساخت دیفندر کوچکتری اشاره کرده است که میتواند مثل مدلهای دیسکاوری اسپرت و رنجروور اسپرت، دیفندر اسپرت نام داشته باشد. به گزارش اتو اکسپرس، این مدل که الکتریکی خواهد بود، در مقایسه با دیفندر اصلی، بیشتر روی جاده متمرکز خواهد بود و انتظار میرود از سال ۲۰۲۷ راهی بازار شود. دیفندر اسپرت یکی از شش مدل الکتریکی جدید لندروور خواهد بود که قرار است تا سال ۲۰۲۶ معرفی شوند. این یعنی دیفندر هم مثل رنجروور و دیسکاوری، به یک خانواده تبدیل خواهد شد.
هرچند لندروور قصد دارد روی پلتفرم کنونی MLA خود علاوه بر مدلهای بنزینی و هیبریدی محصولات الکتریکی هم تولید کند اما برای ساخت دیفندر اسپرت و همینطور نسخهٔ تمام الکتریکی دیفندر اصلی، پلتفرم الکتریکی جدید EMA در نظر گرفته شده است. نسل بعدی مدلهای اووک، ولار و دیسکاوری اسپرت هم از پلتفرم EMA استفاده خواهند کرد. «آدریان ماردل» مدیرعامل جگوار-لندروور در مصاحبهای با اتو اکسپرس گفته است:
ما به دنبال ساخت خودروهای دیگری در خانوادهٔ دیفندر هستیم
دیفندر اسپرت حدود ۴.۵ متر طول و ۲ متر عرض خواهد داشت که یعنی کمی از بامو X3 کوچکتر خواهد بود.
هرچند دیفندر کنونی از لحاظ فروش موفق عمل کرده است اما ساخت نسخههای دیگری از این خودرو میتواند مشکلات بیشتری برای دیسکاوری ایجاد کند که از زمان عرضهٔ دیفندر با کاهش فروش مواجه شده است. همچنین ازآنجاییکه لندروور فعلاً روی دیفندر و رنجروور تمرکز کرده است، شاید دیسکاوری در آینده تحول بزرگی را تجربه کند و از نو تعریف شود. درهرحال، به گفتهٔ جگوار-لندررور، پلتفرم EMA آنقدر انعطافپذیر است که امکان ساخت یک شاسیبلند خانوادگی سه ردیفهٔ هفتنفره روی آن وجود دارد.