روزنامه جوان: میخواهند با این عباها، چادر را از سر زنها بردارند!
جوان نوشت: برنامه بعدی حجاب استایلها، اما برداشتن چادر از سر بانوان چادری و اقشار محجبه و جایگزینی آن با حجابهای دیگری همچون عباست و برای این کار برنامهای بلندمدت دارند تا جایی که برخی از این کمپانیها حتی برای اربعین برنامه دارند و به جای چادر، عباهای تولید خودشان را تبلیغ میکنند.
جوان نوشت: انگار برنامه تغییر سبک زندگی زن ایرانی فقط برداشتن روسری از سر شلحجابها نیست، این بار قرار است چادر محجبهها به عبا تبدیل شود!
بازیگران اصلی این سناریو هم حجاب استایلها و بلاگرهای حجاب هستند؛ گروههایی که چند سالی میشود تغییرات عمیقی در حوزه حجاب و کالای حجاب ایجاد کردهاند و با طرح شعارهایی همچون حجاب فشن یا استایل حرفهای برای چادریها، حجاب را آنچنان پر زرق و برق کردهاند که از فلسفه اصلی خودش فاصلهای معنادار گرفتهاست.
برنامه بعدی حجاب استایلها، اما برداشتن چادر از سر بانوان چادری و اقشار محجبه و جایگزینی آن با حجابهای دیگری همچون عباست و برای این کار برنامهای بلندمدت دارند تا جایی که برخی از این کمپانیها حتی برای اربعین برنامه دارند و به جای چادر، عباهای تولید خودشان را تبلیغ میکنند و با القای راحتی عبا در پیادهروی به دنبال آن هستند تا بانوان ایرانی را که قرار است در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، چادر از سرشان بردارند.
این در حالی است که چادر شناسنامه زن ایرانی است و حضور زنان محجبه و چادری کشورمان به خصوص در شرایطی همچون راهپیمایی اربعین که حرکتی نمادین و مجمع مسلمانان و حتی غیر مسلمانان از سراسر دنیاست، نمادی از پیام سیاسی و جهان بینی انقلاب اسلامی ماست و هیچ جایگزینی ندارد.
حجاب استایلها چند سالی میشود در حوزه حجاب و عفاف ورودی جدی داشتهاند. اگر به سراغ صفحات آنها در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی بروید با مدلهایی مواجه میشوید که تنها تفاوتشان با دیگر بلاگرها چادر پر زرق و برقی است که بر سر دارند!
مدلهایی با چهرههایی پر رنگ و لعاب و آرایش کرده که چهره و آرایش و ژستهایشان هیچ تناسبی با مسئله حجاب و عفاف ندارد. این گروه، اما با برنامه به میدان آمدهاند و گروه هدفشان اقشار محجبه جامعهاند.
برنامه حجاب استایلها برای برداشتن چادر از سر زنان محجبه
نکته قابلتأمل اینکه این حجاب استایلها برای محجبه کردن افراد شل حجاب یا بیحجاب به میدان نیامدهاند و به دنبال تصویری زیبا از حجاب برای این گروه نیستند.
مخاطب اصلی آنها زنان و دختران محجبه هستند و با روندی برنامهریزی شده و خزنده ابتدا چادرهای پر زرق و برق و سایر کالاهای حجاب با حداکثر جلبتوجه را طراحی کرده و حالا رفتهرفته پوشش چادر را به سمت عبا بردهاند و قشر محجبه و چادری را وسوسه میکنند تا به جای چادر از این عباها استفاده کنند؛ عباهایی که طبق تبلیغات آنها هم پوشش خوبی دارد و هم راحتتر است، اما اگر به روند عباهایی که معرفی میکنند هم توجه کنید به روشنی درمییابید این عباها روز به روز تنگتر و کوتاهتر میشود تا دنباله روند تبدیل خانمهای چادری به عباپوش را در تبدیل خانمهای عباپوش به مانتویی شاهد باشیم.