فولکس واگن ID. GTI رونمایی شد؛ پیش نمایش گلف برقی


فولکس واگن ID. GTI رونمایی شد؛ پیش نمایش گلف برقی

شرکت فولکس واگن با رونمایی از هاچبک مفهومی و جدید ID. GTI نوید تولید یک خودروی جمع‌وجور، برقی و اسپرت را داده است. صنعت خودرو یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ خود را تجربه می‌کند و فولکس واگن نیز با معرفی کانسپت ID. GTI می‌خواهد خریداران را...

شرکت فولکس واگن با رونمایی از هاچبک مفهومی و جدید ID. GTI نوید تولید یک خودروی جمع‌وجور، برقی و اسپرت را داده است.

صنعت خودرو یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ خود را تجربه می‌کند و فولکس واگن نیز با معرفی کانسپت ID. GTI می‌خواهد خریداران را برای پذیرش یک هاچبک داغ و برقی آماده نماید. این خودرو در واقع پلی میان ۴۸ سال تاریخچه نشان GTI درون‌سوز و آینده‌ای برقی خواهد بود. احتمالاً چهره کانسپت موردبحث برای شما آشنا خواهد بود و با دیدن آن به یاد کانسپت ID. 2all که چند ماه پیش معرفی شد خواهید افتاد.

البته که شباهت‌ها بین این دو کانسپت اتفاقی نیست و طراحان فولکس واگن در زمان طراحی این خودروی مفهومی مدل GTI را در خاطر داشته‌اند و به همین خاطر همان ویژگی‌های کانسپت قبلی در قالب رنگ‌های مشکی و قرمز ظاهر شده‌اند. نمای جلو و عقب ID. GTI اسپرت تر از کار درآمده و رینگ‌های اسپرت آن نیز از GTI نسل اول الهام گرفته است. چراغ‌های عقب این خودرو تیره‌تر هستند و یک بال کوچک در بالای درب پشتی نیز با تریم مشکی اطراف پنجره همراه می‌شود. جلوپنجره ID. GTI جدید نیز ترکیبی از رنگ مشکی با تریم قرمز است و نشان GTI نیز در سراسر بدنه نصب شده است.

نمای جلوی فولکس واگن ID. GTI
نمای پشتی فولکس واگن ID. GTI

ژرمن‌ها فعلاً جزئیات چندانی از زیر پوست هاچبک جذاب خود را منتشر نکرده‌اند اما گفته می‌شود قوای محرکه پرفورمنس آن از یک پیشرانه برقی که دارای قفل دیفرانسیل الکترونیکی برای چرخ‌های جلوست تشکیل می‌شود. فولکس واگن ID. GTI همچنین با استفاده از برنامه سفارشی کنترل GTI طیف وسیعی از ویژگی‌های شخصی‌سازی را در اختیار مالک قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به تنظیمات سیستم تعلیق، احساس فرمان، صدای تولیدی و حتی زمان‌های تعویض دنده شبیه مدل‌های GTI کلاسیک اشاره کرد.

کابین فولکس واگن ID. GTI
کابین فولکس واگن ID. GTI

صحبت از مدل‌های کلاسیک شد و باید گفت در داخل کابین خودرو عناصر رترو زیادی وجود دارند. همان کابین دیجیتالی ID. 2all با دو نمایشگر در این کانسپت نیز دیده می‌شوند اما فولکس واگن تنظیمات بیشتری را برای ID. GTI فراهم می‌کند که شامل پشت آمپرهای کلاسیک نیز خواهد بود. اگر به دنبال شبیه‌سازی حس رانندگی با GTI نسل دوم باشید خواهید توانست تنظیمات پشت آمپرهای آن را اعمال کنید و اگر به‌صورت اتفاقی سر از پیستی همچون نوربرگ رینگ دربیاورید نمایشگر سربالای واقعیت افزوده این خودرو طراحی پیست را در بخش پایینی شیشه جلو به نمایش خواهد گذاشت. همچنین سرنشین جلو نیز می‌تواند زمان‌های طی یک دور پیست را ثبت کند.

هنوز مشخص نیست که آیا فولکس واگن ID. GTI راهی خط تولید خواهد شد یا خیر اما این خودروساز آلمانی می‌گوید طراحی کابین به همراه نمایشگر مرکزی ۱۲.۹ اینچی، پشت آمپرهای ۱۰.۹ اینچی و کنترل‌های فیزیکی بکار رفته در آن نزدیک به خط تولید هستند. ژرمن‌ها همچنین تأکید دارند ID. GTI کانسپت اولین نگاه به آینده جذاب GTI است زیرا تصمیم تولید آن اتخاذ شده است. اگرچه هاچبک موردبحث ما روی پرفورمنس تمرکز دارد اما فولکس واگن یادآوری می‌کند که همچنان با یک محصول کاربردی که می‌تواند ۵ نفر را حمل کند طرف هستیم.

درب پشتی فولکس واگن ID. GTI
نمای جانبی فولکس واگن ID. GTI
بدنه فولکس واگن ID. GTI


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های سال 2024 به انتخاب مجله تایم