برندی که قرار بود وارد ایران شود، به طور رسمی از خودروسازی خارج شد/عکس


برندی که قرار بود وارد ایران شود، به طور رسمی از خودروسازی خارج شد/عکس

برند اسپانیایی سئات که جزو زیرمجموعه‌های برند فولکس‌ واگن به حساب می‌آید، به پایان مسیر خودروسازی خود رسیده است. بسیاری از افراد از زمانی که کوپرا به یک برند مستقل تبدیل شد، دچار ابهاماتی درباره برند سئات شدند، اما گروه فولکس واگن به تازگی اعلام کرد که SEAT شیوه کار خود را تغییر داده و از صحنه خودروسازی کنار خواهد رفت.

امیرمسعود عابدین: SEAT مخفف "Sociedad Española de Automóviles de Turismo" (شرکت اتومبیل‌های توریسمو اسپانیایی) است. آینده این خودروساز اسپانیایی نامشخص بوده و مقرر شده تا خودروهای فعلی برای چندین سال در تولید باقی بمانند و دیگر جانشینی برای آنها عرضه نشود.
با این حال، Autocar پیش‌بینی می‌کند که به روزرسانی آتی برای هاچ‌بک و استیشن واگن جمع و جور لئون می‌تواند نشان دهنده نابودی SEAT باشد. به عبارت دیگر، گروه فولکس‌ واگن می‌تواند فیس لیفت لئون ۲۰۲۴ را به‌عنوان یک کوپرا بفروشد، اما هنوز چیزی رسمی نیست.

برندی که قرار بود وارد ایران شود، به طور رسمی از خودروسازی خارج شد/عکس

گروه فولکس واگن به شدت در کوپرا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. مدیرعامل گروه فولکس‌ واگن از استقبال مشتریان از کوپرا خبر داد، به طوری که سریع‌ترین برند در حال رشد در سراسر اروپا است.

این خبر برای ما ایرانیان کمی متفاوت است؛ چرا که قرار بود با آزاد شدن واردات خودرو برخی از خودروهای سئات مثل آتکا، ایبیزا، اوکتاویا و...، توسط شرکت پارس ساتر هوشمند به بازار ایران وارد شود. اما با اعلام این خبر، تصمیمات اخیر برای واردات، مبهم و نامعلوم خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

جنجال بزرگ بر سر ورود ماشین های شگفت انگیز تسلا به کشور/ شاهکار ایلان ماسک در تهران مهندسی معکوس می شود؟ جزئیات مهم درباره ری‌را / اولین کراس‌اور ایران چیست؟

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1809686

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس در پروژه هوش مصنوعی معاونت علمی