بازهم جدال برق و بنزین، درگ لوسید ایر و پورشه 911 توربو S
این دو خودرو باهم کاملاً متفاوت هستند ولی بااینوجود، دیدن عملکرد آنها در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر جالب و هیجانانگیز خواهد بود. قطعاً پورشه ۹۱۱ و لوسید ایر خریداران یکسان و مشترکی ندارند اما این مانع از کارواو برای برگزاری مسابقهٔ درگ بین این...
این دو خودرو باهم کاملاً متفاوت هستند ولی بااینوجود، دیدن عملکرد آنها در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر جالب و هیجانانگیز خواهد بود.
قطعاً پورشه ۹۱۱ و لوسید ایر خریداران یکسان و مشترکی ندارند اما این مانع از کارواو برای برگزاری مسابقهٔ درگ بین این دو خودرو نشده تا ببینیم آیا موتور بنزینی هنوز هم توان رقابت با قویترین سدان الکتریکی بازار را خواهد داشت یا نه. پورشهٔ حاضر در این درگ از نوع توربو S است که در برابر ایر دریم پرفورمنس قرار میگیرد. این یعنی شاهد رقابت نسخههای بالا رده از هردو خودرو هستیم.
هرچند وزن دشمن پرفورمنس است اما به دلیل تحویل نیروی فوری موتورهای الکتریکی، زمانی که قدرت فوقالعادهای داشته باشید میتوانید در خط مستقیم اضافهوزن را جبران کنید. در اینجا، ایر دریم پرفورمنس با ۲۳۸۳ کیلوگرم وزن، نزدیک به ۷۵۰ کیلوگرم از ۹۱۱ توربو S سنگینتر است. در رقابت بنزینی با بنزینی، خودروی سنگینتر شانسی نخواهد داشت اما لوسید ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه تنها ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، تایکان توربو S رقیب منطقیتری برای سدان آمریکایی خواهد بود ولی بااینحال جالب است که ببینیم یک سوپراسپرت بنزینی سنتی در برابر یک سدان لوکس الکتریکی چه عملکردی از خود نشان میدهد.
در درگهای بین خودروهای برقی و بنزینی معمولاً انتظار داریم که خودروی الکتریکی در ابتدا جلو بیفتند اما در اینجا برعکس است زیرا در شروع درگ، برتری با ۹۱۱ توربو S است اما در ادامه لوسید فاصله را کم میکند و در هردو درگ پیروز میشود. با خاموش کردن سیستم کنترل پایداری در سومین درگ، پورشه در ابتدا فاصلهٔ بیشتری ایجاد کرد و نهایتاً دو خودرو همزمان از خط پایان عبور کردند.
در مسابقات رولینگ ۸۰۰ متری، ۹۱۱ هیچ شانسی نداشت و حتی زمانی که دو خودرو تا ۱۶۰۰ متر مسابقه دادند هم لوسید با وجود محدودیت سرعت روی ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت، رقیب آلمانی را شکست داد. تنها پیروزی پورشه در مسابقهٔ آخر یعنی آزمایش ترمز به دست آمد و از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت زودتر متوقف شد. این در حالی است که پرفورمنس ادیشن قویترین نسخهٔ لوسید ایر نیست و این شرکت نسخهٔ سه موتورهٔ سافایر را هم با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میکند.
مقایسه مشخصات فنی
لوسید ایر پرفورمنس | پورشه ۹۱۱ توربو S | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۱۱۱۱ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۹۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۸۳ کیلوگرم | ۱۶۴۰ کیلوگرم |
قیمت در بریتانیا | ۱۹۳,۰۰۰ پوند | ۱۸۰,۶۰۰ پوند |