به گفته گوگل، لوگوی جدید اندروید از المانهای سیستم طراحی متریال استفاده کرده است تا شبیه به برند خود گوگل شود. همانطور که گفتیم، این شرکت همچنین از تایپفیس جدیدی برای کلمه اندروید استفاده کرده است.
نوشتار قدیمی در بالا و نوشتار جدید در پایین
تغییر برند اندروید به اندازه تغییر آن در سال ۲۰۱۹ چشمگیر نیست. گوگل در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت نام خوراکیها را از نام نسخههای اندروید حذف کند و پس از آن تنها با اعداد روبهرو شدیم.
گوگل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که در سراسر دنیا ۲.۵ میلیارد دستگاه به سیستمعامل اندروید مجهز شدهاند و در این اکوسیستم قرار دارند، اما حالا این میزان به ۳ میلیارد دستگاه رسیده است. این موضوع نشان میدهد که اندروید در ۴ سال گذشته رشد خارقالعادهای نداشته است.
ربات اندروید حالا طراحی سهبعدی دارد
گوگل آواتار اندروید را بهطور کامل سهبعدی طراحی کرده که هدف از این کار، انتقال راحت میان محیط دیجیتال و زندگی واقعی عنوان شده است.
به گفته «جیسون فورنیر»، مدیر بخش مدیریت برند مصرفکنندگان اندروید، نحوه نمایش هویت بصری اندروید، ویژگیهای اصلی آن را منعکس میکنند: «باور داریم که سیستم برند ما و نحوه نمایش بصری آن در جهان بهعنوان اندروید، باید منعکسکننده ویژگیهای اصلی آن مانند متنباز بودن و فراگیر بودن باشد. ما بهروزرسانی هویت بصری خود را به اشتراک میگذاریم تا جامعه اندرویدی ما را بهتر نشان دهد و البته چنین کاری سرگرمکننده هم محسوب میشود.»
به گفته گوگل، برند جدید اندروید و لوگوی سهبعدی ربات آن در سال جاری میلادی به دستگاههای اندرویدی میآیند. گوگل در تاریخ ۱۲ مهرماه از گوشیهای سری پیکسل ۸ رونمایی میکند، بنابراین به احتمال زیاد در این رویداد تاریخ دقیق عرضه لوگوی جدید اعلام میشود.
۵۸۵۸