اصطلاحات کسب و کار: روابط عمومی یا Public Relations چیست؟


اصطلاحات کسب و کار: روابط عمومی یا Public Relations چیست؟

روابط عمومی یا Public Relations فرایند مدیریت ارتباطات میان یک کسب و کار و عموم، یا اجزاء اصلی آن است، که می‌تواند شامل موارد زیر باشد: مشتریان کارکنان فروشندگان سهام‌داران تاثیرگذاران مقامات دولتی همسایه‌ها آن یک تاکتیک بازاریابی است که...

روابط عمومی یا Public Relations فرایند مدیریت ارتباطات میان یک کسب و کار و عموم، یا اجزاء اصلی آن است، که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مشتریان
  • کارکنان
  • فروشندگان
  • سهام‌داران
  • تاثیرگذاران
  • مقامات دولتی
  • همسایه‌ها

آن یک تاکتیک بازاریابی است که برای مطلع کردن و آموزش عامه استفاده می‌شود.

استراتژی‌های روابط عمومی

در بین روایط عمومی چند استراتژی برای برقراری ارتباط با عامه وجود دارد، که شامل موارد زیر می‌شود:

  • روابط رسانه‌ای- کار کردن با و از طریق رسانه برای به اشتراک گذاشتن اخبار و اطلاعات در رابطه با کسب و کار، محصولات و خدماتش.
  • حمایت‌های مالی- تامین حمایت مالی برای یک رویداد، تیم، یا سازمان به جای بازشناسی.
  • ارتباطات داخلی- ارتباط برقرار کردن با کارکنان و فروشندگان با استفاده از ابزاری مانند خبرنامه‌ها، رسانه‌های اجتماعی، و جلسات شهری، برای مطلع نگه داشتن آن‌ها در رابطه با کسب و کار مهم شرکت.
  • رویدادهای خاص- میزبانی یا حمایت رویدادهای خاص که آگاهی شما درباره‌ی کسب‌ و کارتان را بالا می‌برد.
  • نمایشگاه‌های تجاری- حضور در کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها، و نمایشگاه‌ها با هدف افزایش آگاهی از شرکت‌تان و عرضه‌هایش.
  • محصول اعلاء- تولید محصولاتی که نمایانگر نام یا لوگوی شرکت‌تان برای ارائه به عموم هستند.
  • رسانه‌ی اجتماعی- مدیریت پیام‌های دریافتی و ارسالی از طریق بلاگ‌ها، فیس‌بوک، توئیتر، لینکد این، پینترست، و اینستاگرام با هدفِ افزایش آگاهی و درک مثبت.

PR تبلیغات نیست

بسیاری از آدم‌ها اصطلاح PR و تبلیغات را به جای هم به کار می‌برند، در حالی که این اصطلاحات معنای یکسانی ندارند.

PR شامل به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره‌ی استفاده‌ی عامه از برنامه‌هایی است که نیاز به پرداخت ندارند، مثل رسانه‌ی اجتماعی یا از طریق انتشارات مطبوعات که در مجلات و روزنامه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند. متخصصین PR اطلاعات را دسته‌بندی می‌کنند و به امید این که اساسا به اشتراک گذاشته خواهند شد، منتشر می‌کند.

تبلیغات، از سوی دیگر، شامل پرداخت پول برای فضایی در رسانه‌ها، یا در وب‌گاه ها است و کنترل پیامی که منتقل می‌شود.

هدفِ روابط عمومی آن است که درک عامه را از یک کسب و کار شکل دهد، و از طریق استراتژی‌های مختلف تصویر مثبتی به اجزای گوناگون آن بدهد.

اگر به مطالعه سایر واژگان و اصطلاحات کسب و کار، حسابداری، کارآفرینی و … علاقمندید اینجا کلیک کنید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شعر غمگین شب یلدا + مجموعه اشعار زیبای غم و ناراحتی شب یلدا