57 بار ریزش کوه در جاده چالوس از ابتدای سال / کسبه رودبار اجازه اتمام آزاد راه قزوین - رشت را نمی دهند
حوادث رکنا: بهترین روش برای ایمن سازی جاده چالوس استفاده از فنس ها بتنی است.
سردار سید کمال هادیانفر در خصوص ایمن سازی جاده های شمالی کشور به خبرنگار رکنا گفت:با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بحث ایمن سازی جاده های کوهستانی کشور مخصوصا جاده چالوس و هراز در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته است، متاسفانه از ابتدای سال شاهد 57 بار ریزش کوه در جاده چالوس و 3 بار جاده هراز بوده ایم و پلیس راهور که نقش اصلی در حفاظت از جان انسان را برعهده دارد نیز یکی از دستگاه هایی است که باید در ایمنی تردد جاده ها نقش آفرینی کند .
رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با بیان اینکه ریزش کوه در جاده های شمالی در شش ماهه دوم سال به اوج خود خواهد رسید گفت: ریزش کوه به دلایل مختلفی مانند بارش شدید باران ، برف و حتی رانش زمین رخ می دهد که تمامی این موارد در فصل سرما تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی ارگانهای مسئول در ایمن سازی راه های کشور می شود بنابراین می توانیم با ایمن سازی اصولی جاده ها مانند استفاده از فنس های بتونی از ورود قطعات بزرگ سنگ به سطح جاده جلوگیری کنیم.
سردار هادیانفر در ادامه با اشاره به این موضوع که وزارت راه در شرایط اضطراری در مقاطعی مجبور به لق گیری در جاده های کوهستانی کشور می شود افزود: وزارت راه باید با استفاده از روشهای اصولی یعنی فنس کشی و افتتاح قطعات باقی مانده آزاد راه تهران- شمال در ایمن سازی جاده ها اقدام نماید.
سردار هادیانفر با تاکید بر لزوم ساخت و تکمیل آزاد راه قزوین- رشت تصریح کرد: تنها 16 کیلومتر از آزاد راه قزوین – رشت باقی مانده تا تکمیل شود اما متاسفانه به دلیل مخالتف کسبه رودبار ما هنوز نتوانسته ایم این پروژه را به اتمام برسانیم، اما در جلساتی که در ماههای اخیر با وزارت راه انجام داده ایم به آنها پیشنهاد کردیم با ساخت یک رمپ خروج و ورد برای خودروهایی که قصد خرید و تردد به شهر رودبار را دارند اقدام کرده تا از طریق مشکل کسبه رودبار هم برطرف شود.
رئیس پلیس راهور در پاسخ به این سوال که علت اصلی استفاده از جاده های فرعی در زمان پیک ترافیک رودبار به منجیل چیست به خبرنگار رکنا گفت: در مواقعی که جاده قزوین - رشت با بار ترافیکی زیادی روبروی می شود پلیس راهور ابتدا دستور کاهش آب سد را به دستگاه مربوطه ابلاغ و سپس مسافرین را به جاده فرعی هدایت می کند تا از این روش بتوانند ترافیک مسیر را کاهش دهند که هیمن کار از لحاظ اصولی صحیح نیست، لذا افتتاح 16 کیلومتر باقی مانده این آزاد راه همچنان در دستور کار وزارت راه و پلیس راهور قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح و بهره برداری از این مسیر باشیم.