تست سرعت و شتاب فولکس واگن گلف 5 سیلندر در اتوبان


تست سرعت و شتاب فولکس واگن گلف 5 سیلندر در اتوبان

اخیراً یک دستگاه فولکس واگن گلف ۵ سیلندر با ۴۲۰ اسب بخار قدرت در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت تست سرعت و شتاب را انجام داده است. نسل پنجم گلف در ابتدا به پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار قدرت مجهز بود. این خودرو در عرض ۹ ثانیه از...

اخیراً یک دستگاه فولکس واگن گلف ۵ سیلندر با ۴۲۰ اسب بخار قدرت در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت تست سرعت و شتاب را انجام داده است.

نسل پنجم گلف در ابتدا به پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار قدرت مجهز بود. این خودرو در عرض ۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسید و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کرد؛ اما خودرویی که مشاهده خواهید کرد اگرچه به پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو مجهز است اما قدرت بسیار بیشتری دارد. به نظر شما این گلف ۵ سیلندر در اتوبان چه عملکردی خواهد داشت؟

فولکس واگن گلف 5 سیلندر GTI

قلب تپنده گلف موردبحث از آئودی RS3 قرض گرفته شده و ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد که تقریباً سه برابر قدرت نسخه اولیه خودروست. این قدرت قابل‌توجه کاملاً در سواری گلف مشهود است چراکه خودرو سریعاً بر سرعت خود می‌افزاید و به راحتی سرعت بالای ۲۳۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. البته تنها تغییر خودرو به پیشرانه آن مربوط نمی‌شود زیرا شاهد تولید صدایی گیراتر و جذاب‌تر هستیم. اگرچه پشت آمپرها نشان می‌دهند ردلاین فولکس واگن گلف ۵ سیلندر به حدود ۶ هزار دور در دقیقه می‌رسد اما تعویض دنده‌های خودرو در دور ۶۸۰۰ انجام می‌شود.

نمای جانبی فولکس گلف 5 سیلندر
نمای پشتی فولکس گلف 5 سیلندر

گلف GTI یاد شده در اتوبان سرعت بالایی دارد و خودروهای دیگر حاضر در اتوبان با حرکت به لاین سمت راست فضا را برای تاخت‌وتاز آن فراهم می‌کنند. در نهایت خودرو به سرعت ۲۴۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ظاهراً پیشرانه ۵ سیلندر هنوز به دنبال افزایش سرعت است. این نیروگاه آهنین در آئودی RS3 فعلی ۴۰۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و حداکثر سرعت خودرو را به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. نمی‌دانیم آیا این گلف GTI می‌تواند سرعت بیشتری را نیز ثبت کند یا نه اما از یک‌چیز مطمئن هستیم و آن اینکه گلف نسل ۵ توانایی‌های زیادی در اتوبان دارد.

موتور 5 سیلندر گلف

ژرمن‌ها نسل پنجم این خودرو را بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ تولید کردند هرچند در آمریکا به نام آن به ربیت تغییر یافت تا خاطره مدل‌های پیشین زنده شده و فروش بالاتری را ثبت کند. اولین نسل گلف در آمریکا با نام ربیت شناخته می‌شود و مدل GTI بود که کلاس هاچبک های اسپرت را افتتاح کرد. به لطف محبوبیت بالا سایر برندها همچون هوندا، تویوتا و فورد نیز نسخه‌های اسپرت از خودروهای اقتصادی خود را تولید کردند تا بتوانند بخشی از بازار ربیت را به خود اختصاص دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

کپشن در مورد چتر ؛ جملات کوتاه عاشقانه و غمگین برای چتر