تست BYD یانگ وانگ U9 با 1069 اسب بخار قدرت و قیمت 137 هزار دلار!


تست BYD یانگ وانگ U9 با 1069 اسب بخار قدرت و قیمت 137 هزار دلار!

خودروسازان چینی با سرعتی خیره کننده در حال پیشرفت هستند و تست BYD یانگ وانگ U9 در پیست با ۱۰۶۹ اسب بخار قدرت مؤید چنین نکته‌ای خواهد بود. اگرچه بسیاری از طرفداران قدیمی دنیای خودرو با آرزوی نشستن پشت فرمان یک فراری یا پورشه پرقدرت بزرگ...

خودروسازان چینی با سرعتی خیره کننده در حال پیشرفت هستند و تست BYD یانگ وانگ U9 در پیست با ۱۰۶۹ اسب بخار قدرت مؤید چنین نکته‌ای خواهد بود.

اگرچه بسیاری از طرفداران قدیمی دنیای خودرو با آرزوی نشستن پشت فرمان یک فراری یا پورشه پرقدرت بزرگ شده‌اند اما شاید کودکان امروز و ماشین بازهای آینده با طیف دیگری از خودروهای فاقد پیشرانه درون‌سوز روبرو شوند. برندهایی همچون یانگ وانگ BYD و گک هایپر به دنبال تولید اولین ابر خودروهای خود هستند و ویدئوی منتشر شده از یانگ وانگ U9 در پیست نشان دهنده جدی بودن چینی‌ها در چنین کلاسی است.

اگرچه کلیپ منتشر شده از این خودرو بسیار کوتاه است اما نشان دهنده حضور U9 در پیست مسابقه و داغ بودن دیسک‌های ترمز خودروست. روتورهای ترمز کربنی خودرو به رنگ نارنجی روشن درآمده‌اند اما به نظر می‌رسد فشار وارده به دیسک‌های جلو بسیار بیشتر از عقب است و این امر حاکی از تلاش‌های زیاد سیستم ترمز برای کاهش سرعت یانگ وانگ U9 خواهد بود. البته چنین چیزی را در خیابان‌ها نمی‌بینیم و بیشتر در پیست و زمان مسابقه داغ شدن ترمزها رخ خواهد داد.

با توجه به اینکه چهار پیشرانه برقی U9 حدود ۱۰۶۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و وزن خودرو نیز به بیش از ۲ تن می‌رسد بنابراین جای تعجبی ندارد که چنین فشار بالایی به سیستم ترمز وارد شود. یانگ وانگ می‌گوید این خودرو در عرض ۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و تنها یک‌دهم ثانیه کندتر از مدل بسیار گران‌تر هایپر SSR است. البته محصول اسپرت BYD با چنین مشخصاتی بسیار سریع‌تر از رقبای اروپایی با قیمت مشابه خواهد بود.

باید گفت قیمت BYD یانگ وانگ U9 از ۱۳۷ هزار دلار شروع می‌شود و برای خرید رقیب آن یعنی هایپر SSR با صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای باید ۱۷۶ هزار دلار پرداخت کرد. نسخه ویژه‌ای از هایپر با صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیه‌ای نیز معرفی شده که حداقل ۱۹۰ هزار دلار قیمت دارد. مدیر طراحی U9 ولفانگ ایگر است که قبلاً در آلفارومئو، آئودی و لامبورگینی حضور داشته و به همین خاطر است که چهره این خودروی چینی برای ما آشناست. شایان ذکر است باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی بکار رفته در U9 شعاع حرکتی ادعایی ۷۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند اما ویژگی جالب این خودرو به توانایی بالا و پایین پریدن و حرکت با سه چرخ مربوط می‌شود. به نظر شما برندهای سطح بالای اروپایی باید نگران چینی‌ها باشند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

اهمیت ایمنی و امدادرسانی در حمل و نقل جاده ای