درگ جذاب بوگاتی شیرون سوپراسپرت با بی ام و M4 و M5 هزار اسب بخار
در یک درگ جذاب و پایاپای، بوگاتی شیرون با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت به مصاف باموهای M4 و M5 تیونینگ شده میرود که هرکدام ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند. بوگاتی شیرون نقطهٔ اوج پیشرانههای درونسوز است. این ماشین میتواند به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر...
در یک درگ جذاب و پایاپای، بوگاتی شیرون با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت به مصاف باموهای M4 و M5 تیونینگ شده میرود که هرکدام ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند.
بوگاتی شیرون نقطهٔ اوج پیشرانههای درونسوز است. این ماشین میتواند به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما چنین پرفورمنس خارقالعادهای با قیمت گزافی همراه است. بااینحال، ویدئوی جدیدی از کارواو نشان میدهد که حتی شیرون سوپراسپرت هم از چالش با خودروهای تیونینگی در امان نیست. در این ویدئو، هایپرکار بوگاتی در برابر بامو M5 و M4 تیونینگ شده قرار میگیرد.
در سینهٔ شیرون یک نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته است که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. بامو M5 به یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که در حالت عادی ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما این ارقام در نمونهٔ حاضر در درگ به ۱۰۰۰ اسب بخار و ۱۲۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
M4 از پیشرانهٔ کوچکتر ۳ لیتری توئین توربو استفاده میکند که خروجی آن به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این اعداد بسیار بیشتر از خروجی استاندارد موتور بامو یعنی ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور هستند. در اینجا هم شاهد همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هستیم. درحالیکه شیرون خودروی بسیار گرانتری از دو رقیب آلمانی است، باموها ارتقاءهای گستردهای را تجربه کردهاند که به کاهش اختلاف پرفورمنس با هایپرکار بوگاتی حداقل در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر کمک میکند.
در آغاز درگ، شیرون برای دستیابی به کشش مناسب تلاش میکرد و این باعث پیشتازی قابلتوجه اما کوتاهمدت M5 شد زیرا بوگاتی به محضی که کشش مناسب را پیدا کرد، بهسرعت فاصله را کم کرد و با اختلافی جزئی در پایان مسیر بامو را شکست داد. البته هردو خودرو ۴۰۰ متر را در ۹.۶ ثانیه طی کردند درحالیکه M4 با ۹.۸ ثانیه سوم شد. این تفاوت با توجه به اختلاف قیمت بسیار بزرگی که بین بوگاتی و دو بامو وجود دارد خیلی جزئی به نظر میرسد اما در مسابقهٔ رولینگ همهچیز تغییر میکند.
در رولینگ اول که خودروها در راحتترین حالت رانندگی قرار گرفتند، شیرون و M5 در شتاب گیری مشکل داشتند و این باعث پیشتازی M4 شد. کوپهٔ بامو در این رقابت پیروز شد و جایگاه دوم و سوم به ترتیب به شیرون و M5 رسید. در دومین رولینگ اما بوگاتی و سدان بامو شروع بهتری داشتند و شیرون آنقدر حرکت را خوب آغاز کرد که درنهایت پیروز شد. در اینجا بازهم جایگاه آخر به M5 رسید. در آزمایش ترمز اما این جایگاه نصیب شیرون شد و M4 یک پیروزی دیگر کسب کرد.